Nakon proširenja aerodroma u Oslu, Gardermoen je postao je najzeleniji aerodrom na svetu.

Projekat proširenja aerodroma od 115.000 kvadratnih metara, potpisuje norveška kompanija Nordic – Office of Architecture. Integracija impresivnih metoda štednje energije zahvaljujući kojim aerodrom troši 50% manje struje godišnje nije ništa manje upečatljivo od terminala dugačkog 300 metara čija je fasada obmotana drvetom.

Tokom hladnih norveških zima sneg će se skupljati u skladištima ispod objekta a leti će se koristiti za hlađenje.

 

Terminal je konstruisan od zakrivljenih lameliranih greda velikih raspona koje su prekrivene hrastovim drvetom koje je prikupljano širom skandinavskih šuma. Grede nosi konstrukcija sačinjena od recikliranog čelika i specijalan beton koji je pomešan sa vulkanskim pepelom, piše Architizer.

Računi manji za 50%

Firma Nordik bila je deo tima arhitekti koji su radili na prvobitnom projektu aerodroma Gardermoen kasnih 90-ih. Tokom 2009. godine oni su bili pozvani da urade projekat koji bi zadovoljio potrebe aerodroma koje su nastale usled povećanja broja putnika sa 19 na 30 miliona. Ne samo da su uspeli da dupliraju površinu postojećeg terminala, već je Nordik poboljšao i veze kroz čitav sistem aerodroma.

Kroz projekat je implementiran čitav niz održivih sistema koji doprinose funkcionisanju objekta. Zahvaljujući njima ukupna godišnja potrošnja energije biće smanjena za pedeset posto. Zanimljivo je da će se tokom hladnih norveških zima napadali sneg skupljati u skladišta ispod objekta i leti će se koristiti za hlađenje.

Zbog implementacija svih ovih sistema, aerodrom Gardermoen u Oslu postao je prvi objekat takve vrste koji je zaslužio ocenu Excellent prema standardu BREEAM.

Crteži i podloge

Foto: Nordic – Office of Architecture

Srodni članci na portalu Gradnja.rs: