Francuska kompanija Alstom veoma je zainteresovana za izgradnju metroa u Beogradu.

Kako je izjavio Eriberto Dijarte, direktor sektora „Alstoma” za saobraćaj, zadužen za jugoistočnu Evropu, kompanija zajedno sa jednom italijanskom firmom lobira da Francuska i Italija povoljnim kreditima za Srbiju zatvore finansijsku konstrukciju tog projekta.

Dijarte je u razgovoru sa grupom novinara iz Srbije podsetio da je Francuska, na osnovu Sporazuma o strateškom partnerstvu sa Srbijom, donirala tri miliona evra za izradu studije izvodljivosti za metro, koja bi mogla biti završena do kraja godine. On je istakao da se radi detaljan plan prve linije beogradskog metroa od Ustaničke do Tvorničke u Zemunu, u dužini od 15 kilometara. Prema njegovim rečima, izgradnja jednog kilometra takozvanog lakog metroa, kakav bi se gradio u Beogradu, košta između 26 i 27 miliona evra. Za izgradnju prve linije bilo bi, prema njegovim procenama, potrebno između 400 i 700 miliona evra.

Inače, procene su da bi Beogradu bile potrebne tri linije metroa, za koje bi bilo potrebno oko dve milijarde evra. Od trenutka potpisivanja sporazuma o gradnji, što bi se moglo očekivati na proleće 2012. godine, metro bi mogao biti izgrađen u roku od tri godine.

Dijarte je objasnio da je kompanija „Alstom”, jedna od vodećih u svetu u gradnji metroa, zainteresovana za dolazak na srpsko tržište, jer procenjuje da je Srbija „zemlja koja se razvija”.

– Sa takvim argumentom išli smo kod francuske vlade, tražeći da obezbedi Srbiji povoljne kredite, a oni su zasad dali tri miliona donacije za studiju o izvodljivosti – rekao je Dijarte.