Sledeća velika stvar u niskogradnji jesu naelektrisani auto-putevi koji neće zahtevati so za odleđivanje.

Putovanje automobilom tokom zimskih meseci zna da bude prično mukotrpno. Sneg i led značajno umanjuju bezbednost putnika pa naučnici već dugo vremena smišljaju metode za njegovo odleđivanje bez upotrebe, za okolinu veoma štetne, soli. Izgleda da će jedan metod značajno promeniti stvari: naelektrisani kolovozi.

Ubrzani snimak topljenja snega na provodljivom betonu

Kako piše Discovery, Kris Taun, profesor građevinarstva na Univerzitetu u Nebraski, osmislio je mešavinu koji beton čini dovoljno provodljivim da može da nosi naelektrisanje. Dodajući u betonsku mešavinu čelične strugotine i ugljenik, ovaj materijal postaje pogodan materijal jer se zagreva taman toliko da otopi sneg i led s njegove površine. Temperatura je tolika da se slobodno može pipnuti rukom a i bezbedan je za automobilske gume.

Testiranja za aerodrome

Iako će sigurno proći dosta vremena pre nego što ovaj beton uđe u upotrebu, Savezna uprava za civilno vazduhoplovstvo (FAA) već testira ovaj materijal za izgradnju aerodromskih pista. Ukoliko se pokaže pogodnim, njegova eksploatacija možda krene i ranije nego što smo mislili.

Pogledajte i kako izgledaju putevi koji će se praviti od reciklirane plastike:

Početak kraja asfalta? Roterdam pravi puteve od reciklirane plastike