Unipromet iz Čačka krenuo je proizvodnju zvučnih barijera koje su već montirane na deonici Koridora 10 kod Vranja.

Zvučne barijere mogli smo odavno viđati na auto-putevima u razvijenim delovima Evrope. One prvenstveno služe da, u delu puta koji prolazi kroz naselja, snizi buku koja dolazi od rada motora ali i od trenja guma automobila, kamiona ili autobusa. Na domaćim putevima se malo vodilo računa u zvučnom zagađenju prostora (isto koliko i o kvalitetu druma) ali se stvari, konačno, pomeraju s mrtve tačke.

U pogonima čačanske kompanije Unipromet prave se dve vrste zvučnih barijera: one koje upijaju i one koji reflektuju zvuk.

Iako su u Holandiji već prave zvučne bararije koje proizvode struju, postavljanje “prigušivača za auto-puteve”, kako iz zovu u reviji SAT plus, počelo je i u Srbiji. Prve zvučne barijere obezbediće miran san žiteljima u okolini Vranja gde su na deonici Koridora 10 postavljenje prve zvučne barijere i to iz domaće radinosti.

U pogonima čačanske kompanije Unipromet prave se dve vrste zvučnih barijera: one koje upijaju i one koji reflektuju zvuk. Za razliku od onih koji odbijaju zvuk i preusmaravaju ga u visinu, u zvučne barijere koje upijaju zvuk između profilisanih limova se postavlja kamena vuna (gustine 100 kg/m3) debljine 60 milimetara. Projektant će na osnovu zadatih uslova i terena, odlučiti koju će barijeru iskoristiti.

Prošle stogi kriterijum

Ono što je zajedničko za jednu i drugu zvučnu barijeru, jeste to da moraju da smanje nivo buke na ispod 65 decibela danju i 55 decibela noću. To je nije tako mali zadatak imajući u vidu da je prosečna buka na auto-putevima 80 dB ali nakon postavljanja ovih zvučnih barijera kod Vranja dokazalo se da domaće zvučne barijere itekako zadovoljavaju kriterijume.

Pročitajte i zvučnim barijerama sa solarnim panelima:

Zvučne barijere na putevima uskoro će proizvoditi struju