Majstori dokumentarnih filmova o najvećim građevinama na svetu ovih dana borave u Beogradu da bi snimili kako se gradi most preko Ade Ciganlije.

Svet će o budućem simbolu srpske prestonice biti obavešten iz prve ruke, preko kanala Discovery , u maju 2011. godine kada će biti emitovan dokumentarac o mostu u okviru nove sezone serijala „Gradimo veće i bolje“.

Ekipa „Diskaverija“ pre dva dana bukvalno je visila na kosom kablu koji vezuje mostovsku konstrukciju sa pilonom. Slučajni prolaznici mogli su da pomisle da su u pitanju suicidne namere, ali sve se to radilo zarad što boljeg prizora koji treba da ovekoveči kamera najpoznatijeg dokumentarnog kanala na svetu.
– Hoćemo da snimimo ovu fantastičnu konstrukciju iz uglova koji do sada nigde nisu viđeni. To je bila prava čast ali u isto vreme i užas zbog velike visine. Bilo je neverovatno – objašnjava Deni Forster, koji već godinama vodi gledaoce „Diskaverija“ kroz najrazličitije krajeve sveta prikazujući im arhitektonska čuda. Bilo da je reč o hotelima u Kataru, stazi za Formulu 1 u Abu Dabiju ili nekom trećem projektu, cilj je da se gledaoci nauče da vole arhitekturu.

Kada bude završen, most na Adi biće treći u svetu po dužini luka mostova sa jednim pilonom

– Na mostu preko Save izgradnja pilona se bliži kraju pa je ovo bio i najbolji trenutak da uključimo kamere – objasnio je Džejson Longo, direktor fotografije pomenutog serijala.

Snimanje filma o mostu trajaće 10 dana, a na kraju će se sve to sklopiti u jednosatnu emisiju. Priznanje izgradnji mosta preko Ade Ciganlije prija i gradskim čelnicima.

– Nije u pitanju samo jedan parametar na osnovu kog je to izrečeno, već se radi o kombinaciji više faktora: visine pilona, dužine kablova i luka, širine mosta i ostalih tehničkih karakteristika. Kada se svi oni uzmu u obzir jasno je da je most na Adi među najznačajnijim mostovima sa jednim pilonom u Evropi – kaže Nenad Bajić iz Direkcije za građevinsko zemljište.

Računajući dužinu luka, prema Vikipediji, najveći mostovi sa jednim pilonom na svetu su: Živopisni most (Rusija, dužina luka 410 m), most Surgut (Rusija, 408 m), most Žinbei (Tajvan, 400 m), most Flehe (Nemačka, 368 m), most Vezel Niderhajm (Nemačka, 335 m) i most Kao-Ping Hsi (Tajvan, 330 m). Most na Adi imaće dužinu luka od 376 metara i biće, po tom parametru, treći na svetu.

„Vratiću se ponovo u Beograd kada most na Adi bude završen”
Deni Forster, domaćin emisije „Gradimo veće i bolje”, poručio je da bi se rado vratio u Beograd kada most preko Ade bude završen. Pritom, Forster nije precizirao da li će i taj boravak u prestonici, na završenom mostu, biti ovekovečen „okom kamere”. A na pitanje koji projekat nikada neće zaboraviti Forster je izdvojio stazu za trke Formule 1 koja je nedavno izgrađena u Abu Dabiju.
– Oko te staze napravljen je i hotel. Uopšte, to je jedan dobar pokušaj Arapa da se predstave u arhitektonskom svetu – zaključuje Forster.

(Blic)