Nakon 17 godine izgradnje, tunel Gotard je danas svečano pušten u rad čineći Švajcarsku i Evropu još bližom.

Gotard je najduži železnički tunel na svetu. Dugačak je čak 57 kilometara i prolazi kroz samo srce švajcarskih Alpa na dubini od 140 metara. Skiciran je još davne 1947, ali je njegova gradnja počela tek 1999. godine.

Gotard povezuje švajcarske gradove Ersfeld i Bodio u kantonu Tićino a zahvaljujući ovom tunelu putovanje vozom iz Ciriha do Milana trajaće dva sata i 40 minuta, piše eKapija.

Maksimalna brzina putničkih vozova kroz ovaj tunel je 250km na čas dok će teretni moći da idu i do 160km/h. Dnevno će ovde moći da prođe 50-80 putničkih, a od 220 do 260 teretnih vozova. Visina vagona ne sme biti veća od 4,2 m.

Gotard u 360 stepeni

U izgradnji tunela Gotard tunela, koga čine dva paralelna tunela koji se dodiruju na desetak tačaka, upotrebljeno je 228 kilometara železničkih šina, 198.000 betonskih blokova, 2.800 kilometara raznih strujnih i kablova za prenos podataka.

Gotard u brojkama

Kako novca za izgradnju projekta nije bilo, švajcarska Vlada je stvorila fond iz koga se finansira ovaj projekat. U njega ide porez na naftu (23%), porez dobijen od teških vozila sa učešćem od 64% i porez na dodatu vrednost (PDV) sa 13%.

https://twitter.com/patrickgjackson/status/737939703194918912

Švajcarska nema ni naftu, ni zlato niti je bogata drugim sirovinama.

Zato je njen zadatak da ulaže u infrastrukturu, koja će kasnije doneti privredni prosperitet ovoj zemlji.

– kaže Renzo Simoni, direktor kompanije Alptransit.

Finalno probijanje tunela