Prva žičara je u Kotoru realizovala Austrougarska monarhija pre 100 godina a sada je u planu izgradnja nove.

Glavni cilj projekta žičare Kotor – Sveti Ivan jeste da omogući infrastrukturnu povezanost i angažuje urbanistički i programski razvoj severnog dela grada što će obogatititi njegovu turističku ponudu i dodatno valorizovati bedeme.

Projektant idejnog rešenja lokacije za izgradnju vertikalnog transporta – žičare od Kotora do tvrđave Sveti Ivan – je Međunarodni institut za životnu sredinu Arfi Future – Hočko Pohorje iz Slovenije, a investitor Direkcija za uređenje i izgradnju Kotora, piše eKapija.

Projekat žičare je uradio Arfi Future a investiror je Direkcija za uređenje i izgradnju Kotora.

Početna stanica žičare bila bi u Tabačini, a druga u Špiljarima. Ideja je i da se aktivira zaleđe grada čime bi se rasteretio ostatak, pogotovo riva i centar.

Austrougarska žičara

Prva žičara je u Kotoru realizovala Austrougarska monarhija pre 100 godina. Žičara je rađena kao nužnost i jedina mogućnost snadbevanja Austrugarskih trupa koje su osvojile zaleđe Boke Kotorske i Lovćen. Nije rađena za prevoz putnika, već za vojsku, odnosno, za logističku podršku vojne operacije.