Izgradnja podzemne garaže na Trgu Republike trebalo je da počne sa dolaskom 2012. godine. Ipak, to je odloženo za proleće, a do kraja zime bi trebalo da bude završena projektna dokumentacija, za koju je iz budžeta grada izdvojeno oko 150.000 evra.

Gradski centar, ili kako ga urbanisti nazivaju staro gradsko jezgro, smatra se završenom celinom u kojoj su urbanistički potezi strogo definisani.

Prema rečima arhitekte “Urbanizma” Darka Polića, u ovom delu grada postoji mogućnost za razvoj koji ne mora da se tiče samo izgradnje novih struktura, već i promene namene postojećih objekata. On navodi deo kod Riblje pijace kao najinteresantniju lokaciju za razvoj.

– Ova pijaca i nekadšnja autobuska stanica imaju puno potencijala, jer se neke smernice urbanističkih planova mogu realizovati, kao što je podzemna garaža – rekao je Polić.

– Izgradnja garaže značajno će olakšati parkiranje u centru, ali ga i oživeti.

Podzemna garaža biće izvedena u dva nivoa sa kapacitetom od 450 parking mesta. Zauzimala bi prostor od Jovine gimnazije do Arhiva Vojvodine, odnosno ispod platoa na kome se nalaze Riblja pijaca i nekadašnja autobuska stanica. Iznad garaže trebalo bi da se izvede pobedničko urbanističko-arhitektonsko rešenje Trga Republike sa Ribljom pijacom sa konkursa koji je 2009. godine raspisao ZIG. Prema proceni, izgradnja bi trebala da košta nešto više od 6 miliona evra, a još se ne zna da li će čitav posao finansirati grad, privatni investitor, ili će posao biti obavljen preko javno-privatnog partnerstva.

S druge strane, ovaj arhitekta objašnjava da je staro gradsko jezgro osetljiv prostor te da se urbanisti koncentrišu na pojedinačne lokcije i manje poteze, jer je “ideja da se ovaj deo grada očuva i njegove vrednosti unaprede”.

– Zona centra može biti namenjena poslovanju i stanovanju, ali se u njoj očekuje više kulturnih sadržaja, poput neke kreativne industrije, jer, zapravo, samo stanovanje nije osnovna namena – navodi sagovornik “Dnevnika”.

Polić kaže da postoji planski dokument u okviru kojeg se realizuju radovi u centru, ali da mnoge aktivnosti zavise od Zavoda za izgradnju grada, poput popločavanja Keja, izgradnje novih fontana, podizanja spomenika i drugog. Navodi i da uređenje lokacija često zavisi od samog investitora, što može objasniti zašto je odložen projekat izgradnje podzemne garaže.