Izgradnjom autoputeva u Srbiji koji bi se u zimskim uslovima grejali na kritičnim deonicama značajno bi se povećala bezbednost učesnika u saobraćaju, smatraju stručnjaci napominjući da je to opravdana investicija, ali da treba obezbediti finansijska sredstva.

Sekretar Odbora za građevinarstvo u Privrednoj komori Srbije Goran Rodić je rekao, komentarišući najavu ministra građevine Velimira Ilića da bi prvi projekat grejanja autoputa mogao da se primeni preko Peštera uz korišćenje alternativnih izvora energije, da za tako nešto nije potrebno puno novca, a da bi korist bila velika.

Rodić je podsetio da se autoputevi već odavno greju na pojedinim deonicama u evropskim zemljama – Nemačkoj, Švajcarskoj, Italiji i drugim, a da je kod nas postojala ideja da se greju mostovi, ali se od toga odustalo zbog nedostatka novca.

Za grejanje oko 25 kilometara autoputa, prema njegovim rečima, potrebno je između 2,5 i tri miliona evra.

Rodić je istakao da bi se grejale samo najkritičnije deonice, kao što su krivine i prevoji, gde su najčešće saobraćajne nezgode. On je rekao da bi za našu zemlju bilo dobro da više koristi alternativne izvore energije. Srbija, inače, gradi klasične autoputeve koji nisu predviđeni za velika opterećenja i velike temperaturne razlike, jer je gradnja kvalitetnih autoputeva dosta skupa, napomenuo je Rodić.

Ministar građevinarstva Velimir Ilić je ranije rekao da bi trasa Koridora 11 mogla da ide u pravcu Ivanjice, ukoliko bude doneta odluka za projekat grejanja autoputa preko Peštera.

U tom slučaju, kako je ukazao, izgradnja tog putnog pravca bi bila jeftinija za oko 600 miliona evra i kraća za 40 kilometara.

(Tanjug)