Maglev voz će se saobraćati na liniji Tokio-Nagoja čija izgradnja košta 47 milijardi dolara.

Nekoliko dana nakon što je postavio svetski rekord u brzini, japanski levitirajući voz ponovno ga je srušio postignutom brzinom od 603 kilometara na sat.

Prošle nedelje kompanija Central Japan Railway Co. objavila je da je na probnoj vožnji postignuta do tada najveća brzina od 590 kilometara na sat. Pre toga rekord je bio 581 kilometar na sat i bio je star 12 godina.

Najnoviji rekord postavljen je tokom probne vožnje u centralnom Japanu.

Ovaj voz će saobraćati na liniji Tokijo-Nagoja i biće pušten u promet 2027. Investicija je vredna 47 milijardi dolara.

Tehnologija maglev vozova mogla bi da redefiniše putovanja na dramatičan način. Tako bi, na primer, rastojanje od 4.200 kilometara, koliko je udaljen Njujork od San Franciska, mogao biti pređen za samo sedam sati pri ovoj brzini.

Put između London i Pariza, kao jednoj od najpopularnijih ruta za brze vozove, mogao bi da se smanji na samo 50 minuta.

Naravno, najveći problem je isplativnost investicije. Čak i u Japanu nije sigurno kako će se ova masivna ulaganja vratiti jer su demografski podaci poražavajući. Do 2027. godine, do kada bi trebala da se završi ova linija, populacija će se 127 pasti na 117 miliona stanovnika.