Urbanizam

Kako se kretati u kružnom toku

U Srbiji sve više niču kružni tokovi koji zamenjuju klasične raskrnice sa semaforima. Evo kako se treba u njima kretati!

Zbog nepoznavanja pravila kretanja u kružnom toku često se dešavaju neželjeni sudari. Gradnja.rs vam donosi uputstvo koji je izveden iz Pravilnika.

Nije tako teško, vozači. Samo pratite sledeće korake!

Kretanje u kružnom toku

  1. Usporite pri prilasku kružnom toku a ukoliko postoji znak STOP, zaustavite se.
  2. Vozila koja vam dolaze sa leve strane imaju prednost t.j. ona koja su već u kružnom toku.
  3. Dajte levi migavac i bezbedno se uključite u kružni tok kada ne bude bilo kola.
  4. Kretanje je u pravcu obrnutom od kazaljke na satu.
  5. Ukoliko izlazite na prvom izlazu, prestrojte se u krajnju desnu traku kružnog toka a ako ulazite „dublje“ u kružni tok krećite se bliže ostrvu.
  6. Pre nego što krenete da izlazite iz kružnog toka, najavite prestrojavanje desnim migavcem.
  7. Isključite se iz kružnog toka.

Jednostavno, zar ne?

Postani deo Gradnja zajednice

Najnovije vesti s našeg portala svakog petka u vašem sandučetu.

Srodni tekstovi

25 komentara

  1. drajver

    Znači kad se skreće desno pali se levi migavac prvi put, a desni drugi put. Jeste jednostavno, samo je teško.
    Mogli ste napomenuti da vozila koja dolaze s leve strane imaju prednost samo zbog znaka.
    Srećom pa ima znakova, pa nespremni ne moraju da pogađaju.

  2. Драган

    Треба да вас буде срамота што постављате лажне информације. Неко ће да погине због вас. У кружном току важе правила као и на свим другим раскрсницама (правило десне стране и знакови).

  3. Igor Conic

    @Dragan: Niste u pravu. Ne vazi pravilo desne strane vec onaj ko je u kruznom toku ima prednost. Zbog toga i stoje znakovi na prilaznim putevima za ukrstanje s putem veceg prioriteta.

    1. Joca

      Jadno, sam sebi protuvurecis, vazi desna strana a kad su znakovi tad se prvo oni gledaju, ukoliko pak neko skloni znakove opet je desna strana

  4. Tijana Basic

    ipak imas gresku – ne daje se migavac kad se ukljucujes u kruzni tok, vec kad izlazis iz njega ili se prestrojavas unutar kruznog toka

  5. stevan

    jesi siguran za levi migavac ,jel u kruznom toku uvek ides desno a ne levo……………..

  6. Igor Conic

    @tijana @stevan Daje se levi migavac! Pogledajte horizontalnu signalizaciju kada ulazite u kruzni tok – imate strelice nalevo – ne nadesno . To je i po Zakonu o saobracaju. Naravno, ovo se slabo primenjuje u praksi.

  7. Stepa

    @Igor: Odakle ti ideja da postoje samo kružni tokovi koji na svim uključenjima imaju znak za nailazak na put sa prvenstvom prolaza? Ako ne stoje ovi znakovi, onda važi pravilo desne strane, tj. vozilo u kružnom toku mora da propusti vozilo koje se uključuje u kružni tok i koje mu nailazi sa desne strane.

  8. Igor Conic

    @Stepa: To su izuzetni slucajevi koji nisu tema ovog zapisa.

  9. Killy

    Ako se držimo pravila desne ruke/strane……ajd da kažem PLUS + raskrsnica….na svakom ulazu je obrnut trougao (pravo prvenstva za one u KT).

    Ja ulazim levom trakom/unutrašnjom sa donje strane plusa/raskrsnice i hoću da izađem na levo, a ovaj pored mene desnom trakom radi polukružno.

    Logikom desne strane, ja treba ili da se zaustavim da ga propustim ili da obrnem još jedan krug unutrašnjom trakom.

    A šta ako desnom trakom stalno cirkulišu vozila (pravo kroz KT) i odgore ka dole i od dole ka gore…..????

    Znači da sam ja (pravilom desne strane ZATVOREN u KT i ne mogu da izađem).

    Samo želim racionalan i logičan odgovor na moje pitanje i da mi definišete kojom LOGIKOM (manite se propisa i onog što su vas naučili) se u KT koristi PRAVILO DESNE STRANE to jest RUKE.

  10. Marko

    Killy, nikada nije dozvoljeno preticati desnom stranom. Dakle pre ulaska u KT učesnici saobraćaja u KT imaju prednost, kada se udje u KT sve funkcioniše kao u svakodnevnom saobraćaju.

  11. Milovan

    Igore, dobro ti je Dragan rekao! Procitaj sta si odgovorio Draganu, pa onda Stepi! Shvatas li da ti je pogresna logika. Tvoja logika je “ ko je u kruznom toku ima prednost“! Da bi podrzao tu logiku stavljas znak?! Da je to tacno ne bi ti trebao znak ali upravo je obrnuto. Postuj znake kada ih ima, kada ih nema postuj pravilo desne strane kao i u svakoj raskrsnici i to je sva mudrolija oko kruznog toka!

    1. Igor Conic

      Ako vazi pravilo desne ruke u kruznom toku, to bi znacilo da vozila koja su vec u kruznom toku bi morala da propuste vozila koja u njega tek treba da se ukljuce jer im dolaze s desne strane. Osnovno pravilo kretanja u kruznom toku jeste da vozila koja su u kruznom toku imaju prvenstvo prolaza.

  12. goran s

    Kod ovog primera imamo 4 tacke moguceg sudara i nazalost neke raskrsice su ovako resene. Englezi su kruzni tok izmislili pre 100 godina – pogledajte film
    https://youtu.be/f-Z3CB1N1X8

  13. Pavle M

    Dakle, osnovno pravilo kretanja u kruznom toku NIJE da vozila koja su u kruznom toku imaju prvenstvo prolaza. Prema ZOBS, kruzni tok se ne prepoznaje kao posebna vrtsa raskrsnice. Prema tome, iako nelogicno, DA, u kruznom toku ako nema znakova, vazi pravilo desne strane i mora se propustiti vozilo koje ulazi u kruzni tok! Zbog zabune, neznanja, mogucih guzvi i svega sto prati kruzni tok, na srecu, svuda postoji obrnuti trougao na ulazu u kruzni tok. FAKAT! Ova cinjenica vozilima u kruznom toku daje pravo prvenstva prolaza a ne zakon. Ulazak u kruzni tok se posmatra kao pravo kretanje i zato se ne daje migavac, apsolutno nema potrebe za tim i izuzetno je zbunjujuce! Dakle, neko ce stvarno poginuti bude li pratio vasa uputstva. Pod hitno menjajteeeeee gore napisano!

  14. Igor Conic

    @Pavle M
    Zbog takvih kao sto ste vi nastaju problemi u kruznom toku… Dakle, vozila koja su u kruznom tokui IMAJU prvenstvo prolaza. Jednom za svagda!

  15. Djordje

    Igore,

    U kruznom toku po srpskim pravilima nema specijalnog ponasanja. Procitao sam ceo ZOBS vise puta i ne tretira se kruzni tok nista drugacije od bilo koje raskrsnice.

    U kruznom toku vozila imaju prednost SAMO ako je postavljen obrnuti trougao na ulazu a u Srbiji je u 99% postavljen. Ako nije postavljen, prednost imaju oni koji ulaze u tok (pravilo desne strane)

    U kruznom toku se ide u NAZNACENOM smeru a to moze biti i smer kazaljke i obrnuto, a u Srbiji je to u 99% slucajeva tako kako ste Vi napisali.

    Za vise informacija kucajte „magic roundabout“ ili pogledajte ovu sliku:
    https://ichef.bbci.co.uk/news/1024/media/images/63119000/jpg/_63119443_msn_magic_roundabout_470x350.jpg

    Na linku iznad cete videti kombinovani kruzni tok u oba smera.

  16. Momo

    Pravilo „pravo prvenstva PRVOG sa lijeve strane“, jedino je pravilo u Kruznom toku, koje je bitno i drugacije je.
    Sve ostalo je isto kao na svakoj raskrsnici!

  17. Djordje

    I da dodam,

    Sta mislite, zasto je uvek tu obrnuti trougao u Srbiji? Da njega nema vazilo bi pravilo desne strane. Zato ga postavljaju.

    Posto ste uporni u dokazivanju suprotne tvrdnje, bilo bi korektno da nadjete neki tekst u zvanicnom dokumentu (ZOBS ili nesto drugo) koji definise prednost u kruznom toku ali necete ga naci jer ne postoji.

    Pravilo desne strane + znak (koji je gotovo uvek tu) i to je to. Vrlo jednostavno.

  18. Djordje

    http://www.vozac.rs/kruznitok.html

    Da ne biste gubili kredibilitet zbog upornih tvrdnji u nesto netacno (nedovoljno tacno) predlazem Vam da ako ne verujete u ovo sto Vam svi govorimo, proverite to sa odgovornim licima.

    Ozbiljan ste portal, budite studiozni i kriticni i prema sebi. Proverite tacnost informacija nakon toliko kritika.

    Necu vise spamovati ali mislim kao i Vi da je ovo vazna tema.

    Sve najbolje

  19. dolinski

    Nema obrnutih trouglova na svim kružnim tokovima. Koje pravilo važi ako nema znakova?

  20. dipl. ing. saobracaja

    Ako nema ni znaka STOP onda pravilo desne strane jer ZOBS ne propisuje nikakvo specijalno pravilo za to, pa se postuju standardna pravila.

    Srecom, kod nas su bas retki ti slucajevi.

  21. Braca

    Odlični su samo što u Kruševcu vlada pravilo ko će pre da uleti,mnogo opasno po nekog ko je već u kružnom toku i ima pravo prvenstva.

  22. Dragan.P

    Samo ste delimično u pravu,zavisi koji kružni tok je u pitanju ,ako ima jednu prilazni traku nema se zbog čega davati levi migavac,u suštini za pravila kretanja u kružnom toku ovo i nije bitno to spada u domen saobraćaja i prestrojavanja.To se odnosi da ukoliko vozač nailazi na kružni tok sa dve ili više prilazne trake i želi da uđe iz desne u unutrašnju traju kružnog toka daje levi migavac jer se prestrojava onda posle toga slede pravila vožnje u kružnom toku….

Ostavite odgovor

Obavezna polja *