Ne samo da most usporava vozače radi njihove bezbednosti, već im omogućava da uživaju u fantastičnom pogledu.

Po projektu arhitekte Rafaela Vinolija, urađen je kružni drumski most koji premošćava lagunu Garzon u Urugvaju spajajući, umesto dosadašnje barže, gradove Rocha i Maldonado. Most je podignut na betonskim stubovima na kojima je urađen čelični kružni most koji pravi lagunu usred lagune.

kruzni-most-laguna-1

Koncept mosta, preko kojeg pređe oko 1.000 vozila dnevno, potpuno je drugačiji od klasičnog. Cilj nije bio samo da se napravi efikasan prelaz s jedne na drugu stranu obale, već da se vozačima skrene pažnja na lepote lagune. Kružni most usporava vozila pa vozači i putnici mogu da bace pogled na okolinu.

kruzni-most-laguna-3

Da bi se napravio ovaj most, bilo je potrebno 450 tona čelika, 40.000 metara kablova za prednaprezanje, 3.500 kubika betona i 12 meseci rada. Zbog ovolike potrošnje ne tako ekoloških materijala, most je izazvao velike kontoverze i negativne reakcije kod udruženja za zaštitu životne sredine.

Doduše, arhitekta Rafael Vinolija je navikao na negativan publicitet. Naime, on je zaslužan za projekat londonskog Walkie Talkie nebodera koja je postala najomraženija zgrada u gradu zbog svog neobičnog izgleda.

kruzni-most-laguna-4

Most Garzon ima i pešačke staze locirane na spoljnom obimu konstrukcije. On je otvoren za saobraćaj krajem 2015. godine a njegova izgradnja koštala je 10 miliona dolara.

kruzni-most-laguna-5

Foto: © Rafael Viñoly Architects