Nemački diskontni lanac Lidl trenutno u Srbiji ispituje dvadesetak lokacija odnosno gradova u kojima planira da otvori svoje objekte.

Kako Blic saznaje, dva grada u kojima će sigurno biti izgrađeni supermarketi su Novi Sad i Valjevo u kome zasad ne postoji nijedan veći trgovinski objekat.

Upućeni tvrde da Lidl neće otvarati objekte sporadično jer poslovna politika te kuće predviđa da se prvo kupe i opreme lokacije, a potom da se gotovo u isto vreme otvori ceo niz njihovih prodavnica.

Inače, Lidl je poslovanje u Srbiji registrovao 22. decembra 2010. godine. Osnivač firme je Lidl Srbija supermarketi, a osnivački kapital je 20.000 evra.

Iz centrale Lidla u nemačkoj, Blicu je prošlog meseca potvrđeno da trenutno preispituju “okvirne uslove i šanse u nekoliko zemalja, između ostalog i u Srbiji”.

Krajem maja ove godine spekulisalo se da će taj lanac poslovanje u Srbiji startovati iz Novog Sada , jer je, kako su tada pojedini mediji prenosili, Lidl bezecovao plac na Futoškom putu.

Tada se, takođe, pisalo da to neće biti njihov jedini objekat u ovom gradu. Međutim, tu informacija nikada nije zvanično potvrdio ni Lidl ni gradske vlasti u Novom Sadu.

Diskontne prodavnice obično se prostiru na površini od 1.000 do 2.000 kvadrata i roba je znatno jeftinija od konkurencije. Ulaganja u te objekte nisu velika, roba koja se u njima nudi nije uredno složena na rafove, već stoji na paletama ili u kutijama koje potrošači uglavnom sami otvaraju. U ponudi diskontnih prodavnica su uglavnom proizvodi trgovačkih marki ili manje vrsta istog artikla. Tako, na primer, diskonti u ponudi imaju samo dve-tri vrste čokolada ali, pošto ih nabavljaju u velikim količinama, dobijaju i povoljne uslove, odnosno niže cene.

Lidl posluje u regionu: Mađarskoj, Sloveniji, Bugarskoj, Grčkoj, a već nekoliko godina i u Hrvatskoj.

Lidl će, sve su prilike, biti prvi lanac hard-diskonta koji dolazi u Srbiju. U našoj zemlji još uvek ne posluje nijedan diskontni lanac, a te su prodavnice prilično jeftinije od konkurencije.