Gradilište mosta na Adi Ciganliji do sada je posetilo više od 2.000 stručnjaka i studenata u 80 organizovanih grupa, kako iz Srbije tako i iz Slovenije, Italije, Hrvatske, Švajcarske, Makedonije, Austrije, Bosne i Hercegovine. Budući da je po oceni stručne javnosti reč o jednom od najznačajnijih projekata u izgradnji u celoj Evropi, izvođač radova je omogućio organizovane posete gradilištu jednom sedmično.

Rukovodilac revizije projektne dokumentacije za most preko Save i profesor na Građevinskom fakultetu u Beogradu Bratislav Stipanić kaže da je most interesantan studentima zato što tu mogu da se vide sve faze izgradnje, kao i sve tehnologije izvođenja radova mostovskih konstrukcija.

– Ovo gradilište je od velike koristi je i ljudima iz struke, naročito zbog toga što smo mi nekada u svetu bili među vodećim zemljama u projektovanju i izgradnji mostova. Danas, nažalost, to više nismo. Međutim, naši stručnjaci ovde mogu da vide koliko je tehnologija izgradnje napredovala i kako jedno smelo projektno rešenje može veoma uspešno da se izvede – objasnio je Stipanić.

Profesor je podsetio da je ukupna dužina mosta 964 metra, glavni raspon je 376 metara, sa pilonom od 200 metara, širina mostovske konstrukcije je 45 metara, „što ga svrstava u prvi rang evropskih mostova”.

– Idejno projektno rešenje mosta je originalno, ne postoji takav sličan u svetu, tako da će on biti ikona Beograda u pogledu konstrukcije. Ovo je savremeni konstrukcijski sistem koji je arhitektonski vrlo prepoznatljiv i to je takozvani most sa kosim kablovima, imamo jedan pilon i kablove koji daju posebnu prepoznatljivost mostu – istakao je Stipanić.

Prilikom posete gradilištu veoma je važna bezbednost, kako radnika tako i posetilaca.
Dobrila Kisić, koja je zadužena za bezbednost i zaštitu, ističe da je najbitnije preduzeti adekvatne preventivne mere i da je zbog toga od kada je počela izgradnja mosta do sada bilo svega nekoliko lakših povreda, a nijednom nije došlo do incidenta prilikom poseta organizovanih grupa.

– Svako ko dođe na gradilište prvo bude upoznat sa merama bezbednosti. Posete organizovanih grupa iziskuju dodatne mere opreza. Bitno je napraviti dobru koordinaciju sa šefovima gradilišta. Putevi kojima grupa ide moraju biti prohodni, svuda moraju biti postavljene ograde, i to ne prividne, već ograda na koju se možete osloniti i svuda atestirana stepeništa. Sa posetiocima je uvek jedna odgovorna osoba koja će grupu bezbedno vratiti. Neophodno je da svaki pojedinac ima zaštitnu opremu, i to šlem i svetloodbojni prsluk – precizirala je ona.

Milan Grujić je zadužen za nadzor za betonske radove na mostu na Adi Ciganliji i kaže da studenti postavljaju najadekvatnija i najteža pitanja.

– Studenti završnih godina posećuju ovo gradilište, oni su već u struci. Najviše pitanja postavljaju o kosim kablova, kako se oni uvlače, kojom silom se natežu, a ima i pitanja nad kojima se malo zamislimo. Inženjerima su najzanimljiviji detalji, koliko ima armature po kubnom metru, na koji način se vrši betoniranje u ekstremnim letnjim i zimskim uslovima – rekao je Grujić.

Inženjer JKP „Beograd-put“ Aleksandar Petrović je prilikom posete mostu istakao da je stručnjacima važno da posete ovo gradilište jer je to kapitalni objekat koji do sada nije viđen i dodaje da Beograd sa mosta izgleda „fenomenalno, kao prava metropola“.

Slavica Vučetić Abiban iz Instituta za puteve na mostu je već četvrti put. Kaže da se svaki put vidi znatan napredak radova, a da se dinamika koja je najavljena poštuje i dodala da je kao inženjer građevine oduševljena mostom, naročito zato što ništa slično u Beogradu do sada nije viđeno.