Kamioni će poput trolejbusa krstariti putevima a kada napuste električnu mrežu, vratiće se na svoj dizel motor.

Na teretna vozila oslanjamo se kako bismo, relativno brzo, transportovali robu s jednog mesta na drugi. Međutim, ovakav vid prevoza, pored toga što je skup, ima još jednu manu. Naime, radom svojih motora, kamioni zagađuju okolinu.

Kako bi stali na put ovom problemu, kompanija Simens udružila se za nemačkom saveznom državom Hesen kako bi zajednički ponudili rešenje u vidu elektrifikacije prvih 10 kilometara autobana.

Hibridni kamioni će se poput trolejbusa povezivati na električne kablove iznad puta što će im omogućiti vožnju na čistu energiju. Kada napuste, takozvani, eHighway teretna vozila će se prebaciti nazad na svoje dizel motore, piše Treehugger.

Transportni prevoz kamionima će se u narednih 30 godina povećati za 200 posto. Ovo je moguće rešenje za smanjenje emisije CO2.

 

Simensova tehnologija, koja je već spremna za primenu, mogla bi da duplira efikasnost teretnih vozila u poređenju s gasom. Njena prednost je i što se lako može prilagoditi postojećoj infrastrukturi. Naime, trole se mogu naknadno montirati na vozila, dok se elekrična mreža može postaviti preko postojeće putne mreže. Ukoliko se ova tehnologija jednog dana iskombinuje s autonomnim i električnim vozilima, to bi moglo da ima veliki uticaj na zaštitu životne okoline.

U potrazi za čistijim prevozom

Transportni prevoz kamionima će se u narednih 30 godina povećati za 200 posto tako da je veoma važno da se nađe način za smanjenje emisije CO2 ukoliko želimo da usporimo globalno zagrevanje. Prema Simensu, tehnologija eHighway je pametan način da se tako nešto uradi jer dozvoljava vozačima da i dalje koriste postojeće puteve.

Prvi eHighway je otvoren prošle godine u Stokholmu a Siemens trenutno testira tehnologiju i u Kaliforniji.

Foto: Siemens

Kada ste već ovde, pogledajte i ovo: