Ambiciozan plan za spajanje norveških fjordova podrazumeva gradnju podvodnih tunela čija konstrukcija pluta po vodi.

Ukoliko želtite da stignete na jedan od mnogobrojnih fjordova u Norveškoj, moraćete koristiti trajekte koji, iako idu često, ne omogućavaju tako brz transfer. Zbog toga je ministarstvo saobraćaja Norveške pokrenulo ambiciozan projekat gradnje tunela na dubini od 30 metara sa po dve saobraćajne trake za vozila kojeg nosi konstrukcija koja pluta po vodi. Ovo je prvo ovakvo rešenje na svetu!

norway-underwater-tunnel-02

Potopljena konstrukcija biće okačena o plutajuće pontone zategama koji će obezbediti stabilnost konstrukciji. Na pojedinim delovima, konstrukcija će biti podržana i nosačima sa dna mora kako bi se dodatno ukrutila ova statička noćna mora, piše Inhabitat.

Norveška već ima 1.150 tunela od kojih su 35 podvodni. Vozači neće primetiti razliku da li se voze tunelom oko kojeg je stena ili ovog oko kojeg je voda.

Okej, ali zbog čega ne sagraditi običan most? Nažalost, teren na ovim lokacijama je veoma nezgodan za gradnju klasičnog mosta: ili je previše širok ili je previše dubok. Na pojednim mestima dubina vode je preko 1,5 km, pa je i kopanje klasičnog tunela takođe nerazumno.

norway-underwater-tunnel-01

Norveška je već obezbedila 25 milijardi dolara za ovaj projekat koji bi trebao da se realizuje do 2035. godine. Doduše, na inženjerima je da reše mnogobrojne statičke izazove i izvođačke detalje jer niko nije sasvim sigurno kako će talasi, vetar i morske struje uticati na ovakvu plutajuću strukturu. Ukoliko se pokaže da je ovo rešenje isuviše komplikovano (a i nikada do sada nije izvedeno), ministarstvo ima pravo da izabere drugo rešenje.

Pogledajte i kako izgleda tunel za brodove dugačak 17km.