Most na Savi kod Obrenovca zvanično je otvoren za saobraćaj.

Radovi na završetku mosta su u najvećem delu završeni, bar u onoj meri koja je potrebna da bi bio osposobljen za prelazak motornih vozila. Radovi su počeli u februaru i za to vreme most je delimično modifikovan i ojačan za svoju novu funkciju. Iako je most zamišljen kao toplodalekovod, novi projekat je prilagodio most i za motorni saobraćaj, zadržavajući prethodnu namenu za nošenje komunalne infrastrukture.

Redizajn je podrazumevao ugradnju 176 ortoploča koje nose kolovoz, zatim izgradnju pristupnih saobraćajnica kao i veza sa ostatkom putne mreže. Most je dodatno ojačan kako na čeličnoj konstrukciji, tako i na stubovima čija je nosivost povećana dodatnim šipovima i betonom. Pored toga na most su dograđeni čelični nosači – konzole koji će nositi pešačke staze i nadamo se jednog dana magistralni toplovod. Na ovaj način uz male modifikacije most kod Obrenovca dobio je još jednu funkciju, a omogućiće direktnu vezu između beogradskih opština Obrenovac i Surčin.

Iako je otvoren za saobraćaj, radovi na ovom projektu još nisu završeni. Ostalo je još posla na samom mostu, a i prilazni putevi moraju biti povezani sa obilaznicom kao deo tzv. “Sremske gazele”. Takođe ostalo je još da se završe pristupi za pešake sa obe strane mosta.

Čelični deo mosta preko reke dugačak je 440 metara sa još 180 metara armirano-betonske konstrukcije na surčinskoj strani, što čitavu konstrukciju čini dugačkom 620 metara. Širina mosta je 14.5 metara sa dve saobraćajne trake u svakom pravcu. Izgradnju mosta vodila je “Mostogradnja”, dok je armirano-betonske segmente na prilazu mostu radila kompanija “Inter-kop”. Vrednost radova je procenjena na 1.5 milijardi dinara.

(Beobuild)