Novi most po projektu Saobraćajnog instututa CIP biće pešački, biciklistički, drumski i tramvajski, a preko njega će u budućnosti saobraćati i metro.

Gradonačelnik Beograda Siniša Mali i glavni urbanista Milutin Folić predstavili su danas u Starom dvoru rezultate urbanističko-arhitekstonskog konkursa za rekonstrukciju Starog savskog mosta.

Gradonačelnik je naveo da se u izgradnju novog savskog mosta ulazi iz tri razloga: saobraćajnog, bezbednosnog i estetskog.

– Kada je reč o prvom razlogu, Stari savski most svojim kapacitetom ne može da zadovolji postojeće saobraćajne potrebe, dok će novim mostom njegov kapacitet biti mnogostruko povećan. Drugi razlog zbog čega se stručna komisija opredelila za izgradnju novog mosta je bezbednosni, s obzirom na to da je Stari savski most rađen u toku Drugog svetskog rata, postavljen je na drvenim šipovima, što ga čini nesigurnim za saobraćaj, 70 godina postojanja dorađivan je više puta – podsetio je Mali.

On je dodao da je treći razlog novog rešenja mosta estetski, kao i da će se novim izgledom u potpunosti uklopiti u viziju modernog Beograda, a da pritom neće izgubiti prepoznatljivost Starog savskog mosta. Mali je istakao i da je izbor rešenja za izgradnju novog mosta na Savi uklopljen u strategiju da se grad spusti na obale i da se iskoristi ogroman potencijal dve reke.

Mali je istakao da je predlog da se konstrukcija Starog savskog mosta postavi na drugu lokaciju, dok bi građani u narednim mesecima bili uključeni u kampanju, s ciljem da se sačuva deo istorije.

Gradonačelnik je ukazao da će prema projekciji novi most koštati oko 30 miliona evra i podsetio da je to višestruka ušteda, budući da je Most na Adi, sličnog kapaciteta, koštao oko 160 miliona evra, bez pristupnih saobraćajnica.

Očuvana lučna silueta starog mosta

Glavni urbanista Milutin Folić i predsednik žirija konkursa za rekonstrukciju Starog savskog mosta istakao je da je za najbolje rešenje konkursa izabrana ponuda Saobraćajnog instututa CIP. Druga nagrada, prema njegovim rečima, nije dodeljena, dok je treća pripala radu podnosioca DB Inženjering iz Beograda. On je na kraju istakao da mu je bilo veliko zadovoljstvo što je bio predsednik žirija koji na neki način određuje siluetu Beograda za narednih 100 i više godina.

Konkurs je predvideo da se postojeća konstrukcija očuva i uklopi u novo rešenje ili da se projektuje novi most koji će svojom lučnom konstrukcijom ponoviti prepoznatljivi element siluete, i čuvati memoriju na stari most, a svojom funkcionalnošću omogućiti veći protok, istakao je član žirija i inženjer arhitekture iz Zavoda za zaštitu spomenika kulture grada Beograda Rade Mrlješ.

– Čuvanjem mosta ne možemo čuvati sliku grada. Novi most će čuvati sećanje na Stari savski most, ali će imati funkcionalnost koja sadašnjem nedostaje – rekao je Mrlješ.

Inženjer građevine i član žirija Aleksandar Bojović istakao je da je sadašnji most širok oko 16 metara, dok je predviđena širina novog mosta 32 i 35 metara, te da će na taj način zadovoljiti saobraćajne kapacitete.

– Novim mostom dobijamo savremenu konstrukciju, koja ispunjava sve tehničke zahteve i biće projektovan onako kako se radi u čitavoj Evropi – istakao je Bojović.

Svoje obrazloženje o novom mostu dao je i član žirija konkursa inženjer arhitekture Nebojša Minjević. Događaju su prisustvovali i pomoćnik gradonačelnika Borko Milosavljević, direktorka Zavoda za zaštitu spomenika kulture grada Beograda Olivera Vučković, direktor Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda Branislav Popović, kao i drugi članovi žirija konkursa.

Foto, info: Beograd.rs

Srodni članci na portalu Gradnja.rs: