Ali Alamedi pravi neverovatne minijature prostorija ali i delove ulica na kojima se vidi čak i zub vremena.

Iako se školovao za programera, nakon što je sa svojom porodicom morao da se iseli iz Iraka u u Tursku, Ali Alamedi se usavršio u veštini izrade maketa za koje koristi čitav spektar uobičajenih materijala koje pronalazi u svom okruženju. Njegovi modeli inspirisani su okruženjem u kom se nalazi, ali i mestima u kojim je bio, kao i maštom, navodi portal ArchDaily.

Ponekad mi treba mesec do dva, a ponekad i devet meseci za pravljenje jedne scene.

 

Arhitektonski portal ArchDaily uradio je kratak intervju sa ovim darovitim umetnikom. Mi vam prenosimo samo jedan deo.

ArchDaily: Da li možete da nas povedete kroz vaš proces modelovanja?

Ali Alamedi: Proces izrade maketa ima mnogo faza. Donošenje inicijalne odluke koja dovodi do odabira teme najteži je posao. Nekada provedem i mesece tražeći odgovarajući objekat, odnosno ono u čemu ću zaista uživati posvećujući mu stotine radnih sati. Većina mojih projekata ponovo oživljava scene iz prošlosti koje imaju posebne priče koje bi trebalo ispričati. Zbog toga sprovodim neophodna istraživanja, a ponekad je potrebno mesec do dva da saznam sve elemente unutar određene scene.

Scena sa dušom

Posle sakupljanja svih potrebnih detalja, počinjem da radim na okruženju scene, odnosno, na zidovima, podu i krovu. Posle toga, počinjem da opremam scenu. Trudim se da konstruišem i dimenzionišem svaki detalj korišćenjem materijala koji bi se za taj predmet koristio u stvarnom svetu i tako dobijam realističan izgled. Uglavnom koristim drvo, metal, plastiku i slične materijale. Svakom materijalu je potreban poseban tretman, kao i poseban lepak, boja, alati i tako dalje. Kada izgradim predmet, počinjem da radim na procesu njegovog habanja, radi realnijeg izgleda. Ondnosno, da izgleda kao da ga je uzeo zub vremena. Zatim se trudim da stvorim efekat koji povezuje predmet sa njegovim okruženjem, kao što je, na primer, pravljenje senke pored stolice. Ovi mali detalji nam pomažu da stvorimo atmosferu.

ArchDaily: U kojoj razmeri obično radite?

Ali Alamedi: Obično radim u 1:12, što je uobičajena razmera za izradu minijatura. Takođe, stvaram scene i u razmeri 1:18, 1:20 i 1:24.

ArchDaily: Odakle dobijate inspiraciju?

Ali Alamedi: Sve me inspiriše: video, fotografije, mesta kroz koja prolazim svakodnevno, scene koje zamišljam u svojoj glavi. Ponekad mali detalji poseju seme ideje koje izgradi celu scenu. Najviše me inspirišu predmeti, ali često čitam o profesijama ili ljudima iz određene ere i zatim otvorim beležnicu i počnem da skiciram scenu.

Mimika realnosti

ArchDaily: Koliko traje realizacija umetničkog dela? Koliko je važno kreirati savršenu mimiku realnosti?

Ali Alamedi: Vreme izrade zavisi od razmere minijature, broja detalja unutar scene i koliko je zahtevno istraživanje scene. Ponekad mi treba mesec do dva, a ponekad i devet meseci. Scena fotografskog studija iz 19. veka pravljena je devet meseci ukupno, od čega sam proveo dva meseca u istraživanju. Bilo je teško pronaći dovoljno fotografija i informacija o fotografiji iz tog vremena, pa sam morao da pročitam veliki broj tekstova kako bih saznao kako su tada radili studiji.  Trudim se da moje scene izgledaju 100% realno. Ne želim da samo umanjim stvari, već želim da one izgledaju kao deo stvarnog života. Ponekad zaista želim da se i ja smanjim kako bi moj rad izgledao bolje!

ArchDaily: Da li ste ikada razmišljali o tome da postanete arhitekta?

Ali Alamedi: Voleo sam arhitekturu od detinjstva ali nisam imao šansu da je studiram. Umesto toga studirao sam kompjutersko inženjerstvo, ali sam čitao dosta o istoriji arhitekture i ništa nije bliže mom srcu od viktorijanskog perioda.

Pogledajte još neke radove ovog sjajnog umetnika:

Foto: Ali Alamedy

Srodni članci na portalu Gradnja.rs: