Arhitekta Radmila Simonović i a2arhitektura osmislili su zanimljiv način da jasno razgraniče prostor za posetioce i od onog za zaposlene.

Objekat upravne zgrade fabrike boja Pitura u Beogradu, prvobitnim projektom iz 2009. godine, koncipiran je kao četvorospratni poslovni objekat. U međuvremenu, potrebe firme su se promenile, i kada je nastavljeno sa izgradnjom objekat je preinačen u spratnost Po+P+1. Pred novi projektantski tim postavljeni su zahtevi korekcije projekta, što je podrazumevalo preradu projekta fasade i njene završne obrade, kao i izradu celokupno novog projekta enterijera.

pitura-P3

Nakon određenih izmena na otvorima na fasadi, u cilju prilagođavanja novom konceptu enterijera, završna obrada i dizajn fasade nastali su kao odgovor na želju investitora da se racionalnim rešenjem promovišu njihovi proizvodi kao i kreativan, fleksibilan pristup poslu.

pitura-P6

Zasenčenje isturenog prizemnog dela objekta ostvareno je aluminijumskim pokretnim perforiranim panelom sa utkanim sloganom firme „boje verne vašoj mašti“

 

Dizajn fasade ukazuje na namenu objekta u gotovo šifriranom pismu, koje svojom formom sugeriše kapljičastu strukturu slovnih karaktera (spisak nijansi boja), što je moguće sagledati isključivo sa veće udaljenosti kako bi se izbegla banalizovana estetizacija fasadnog platna. Zasenčenje isturenog prizemnog dela objekta sa velikim prozorskim otvorom ostvareno je aluminijumskim pokretnim perforiranim panelom sa utkanim sloganom firme „boje verne vašoj mašti“, koji u prepodnevnim časovima baca čitljivu senku unutar objekta.

Matrica koja je korišćena na fasadi, prenešena je, u prilagođenoj razmeri i na elemente enterijera. Stakleni zidovi konferensa, infopult, maske za radijatore, prijemni pult– svi su označeni tačkastim fontom kojim je ispisana njihova namena i u čitavom prostoru se mogu naći motivišuće poruke namenjene zaposlenima i drugim korisnicima prostora. Na taj način, još od spoljnjeg kontakta sa objektom, posetilac je pozvan da dešifruje razne poruke skrivene u prostoru u kom se nalazi.

pitura-P12

Kako je u pitanju porodična firma sa više vlasnika, u kojoj postoji vrlo živa komunikacija svih zaposlenih, rešenje enterijera se ogleda u maksimalno otvorenom prostoru u kome se zoniranje organizuje nameštajem, svetlom, ili koloritom, a ne fiksnim zidanim pregradama. Tako su jedini prostori sa klasičnim zidanim pregradama ostali – sanitarni blok i čajna kuhinja.

pitura-P14

U cilju sugerisanja prostornih celina namenjenih za posetioce i onih za zaposlene, prostor prizemlja je vizuelno podeljen obradom poda i plafona (tamno sivi i svetlo sivi deo). U tamno sivom obrađenom delu prostora se nalaze komunikacije i prostori namenjeni posetiocima, to jest, klijentima, iako fizička podela u prostoru ne postoji. Svetlo sivi deo je namenjen zaposlenima i internim komunikacijama između njih. Jedini posebno izdvojeni prostori su servisni delovi objekta kao i kancelarija za računovodstvo, „skrivena“ nameštajskom pregradom.

pitura-P9

U obradi prostora gde god je bilo moguće težilo se izboru prirodnih materijala i njiohovoj iskrenoj primeni – granit, prirodno drvo, staklo, bojeni metal.

pitura-P10

Na spratu objekta se nalazi prijemni pult sekretarice direktora, kancelarije uprave i zaposlenih, i konferens namenjen sastancima uprave i sa važnijim klijentima. Sve pregrade između kancelarija su drveni ormani (police za knjige i drugi potrebni radni materijal, garderoba zaposlenih itd), a veza izmedju njih je hol ka kome su svi prostori okrenuti prozračnom staklenom pregradom sa transparentnim aplikacijama.

pitura-P15

pitura-P16

pitura-P13 pitura-P11 pitura-P8

pitura-P17  pitura-P5 pitura-P4

Fotografije: Relja Ivanić

Pogledajte i reportažu sa Sajma građevinarstva u Beogradu:

Video-raport sa Sajma građevinarstva 2016. u Beogradu