Studentkinje master studija arhitekture Aleksandra Gojnić i Nela Koš projektovale su u okviru predmeta “Geometrija i vizuelizacija slobodnih formi” podzmeni prolaz na raskrsnici Bulevara cara Lazara i Stražilovske ulice, piše 021.

Prema njihovim rečima, ideja o podzemnom prolazu na pomenutoj lokaciji javila se iz praktičnih razloga, potpomognuta činjenicom da i same često nisu sačekale zeleno svetlo kako bi prešle ulicu.

– Predmet profesora Radovana Štulića “Geometrija i vizuelizacija slobodnih formi” i asistent Milan Šijakov motivisali su nas da se posvetimo ovoj problematici i kao rezultat dobile smo rešenje, za koje se nadamo da će jednog dana ući u fazu realizacije – kažu mlade master studentkinje. Koncept se zasniva na trouglu dominantnih pravaca, čija su temena ugao kod DIF-a, ugao kod autobuskog stajališta i Kampus.

podhodnik_kod_kampusa

Napominju da unutrašnjost “trougla” pripada sadržajima poput fotokopirnice, trafike, lokala brze hrane, toaleta za zaposlene, knjižare i kafe za poneti, dok je prostor ispred stepenica za Kampus mesto susticanja dva dominantna pravca, pa je on dimenzionisan u skladu sa brojem ljudi koji se tu mogu naći. Kako bi se izbegla gužva ispred uslužnih sadržaja, uvedena su dva sporedna pravca, namenjena onima koji bi se malo duže zadržali u podzemnom prolazu.

-Nadstrešnice, odnosno stepenice, pozicionirane su na delovima zelenih površina, te zahvaljujući tome nije narušena postojeća mreža trotoara, biciklističkih staza i ulica. Osobama sa invaliditetom je olakšano kretanje zahvaljujući pokretnim platformama na stepenicama ka DIF-u i Kampusu, odnosno liftom kod autobuskog stajališta. Moderan dizajn i jake boje su bile osnove dizajna nadstrešnica, predviđene kao elementi koji prostoru iznad zemlje daju novi identitet, a takođe odgovaraju ukusu današnje omladine, koja je najveći korisnik prostora – kazale su za FTN novine Aleksandra i Nela i dodale da je u planu rešenje enterijera objekta ispod zemlje.

Ove studentkinje veruju da postoji opravdana potreba za ovakvim objektom. “Nadamo se da će grad naći način i interes da se pozabavi ovim pitanjem, koje bi znatno poboljšalo regulaciju kretanja u ovom delu grada i na taj način doprinelo bi poboljšanju ukupnog kvaliteta prostora, kako u bezbednosnom, tako i u ambijentalnom smislu”.