Sastavljanje drumsko železničkog mosta u Novom Sadu konačno je počelo.

Navlačenje kraćeg luka sa sremske strane krenulo je juče 30. avgusta, a kako se najavljuje radovi će trajati 3 do 5 dana.

Kraći luk dugačak je 177 metara, a nakon njegove montaže montiraće se drugi luk raspona 219 metara. Spajanje je zakazano za 21. novembra kada se, kako je najavljeno, pešaci po prvi put moći da pređu preko novog Žeželjevog mosta.

Pratite uživo lansiranje luka na Žeželjevom mostu:

Na ovom živom snimku, naravno, nećete baš tako lako moći nešto da vidite jer lansiranje teče veoma polako. Zato je ekipa s foruma NSBuild napravila interesantne video-snimke koji bolje prezentuju šta se na gradilištu tačno dešava.

Kraći luk dugačak je 177 metara, a nakon njegove montaže montiraće se drugi luk raspona 219 metara.

 

Pogledajte i snimak iz drona:

Izazovi u montaži

Vizuelno, novi Žeželjev most je replika starog, izgrađenog 1961. godine po projektu Branka Žeželja. Razlika je jedino u tome što će po dva elegantna luka na njegovim obodima, umesto od betona, kako je bilo na starom, sada biti od čelika. Manji luk je raspona 177, visine 34 metara s vešaljkama, dok veći luk ima raspon od 219, ukupne visine 42 metara s vešaljkama.

Privremeni stubovi za lansiranje, koji služe kao glavno ukrućenje prilikom navlačenja lukova u konačni projektovani položaj, izrađenu se od čelika. Ukupna težina konstrukcije je 650 tona. Svaki luk sadrži 4 stuba (ukupno 16 komada za oba luka), širine 3,2, maksimalne visine 34 metara. Stubovi su projektovani kao prostorne, četvoropojasne rešetke, tako da prate nagib luka, prolaze izvan vešaljki i ne utiču na promenu bilo koje osnovne dimenzije preseka komponenti mostovske konstrukcije – lukova, zatega, vešaljki, poprečnih nosača kolovozne konstrukcije, što predstavlja glavni izazov pri montaži, navode iz Konstruktora.

Foto: Feki K. Aerodron YouTube screenshot

Kada ste već ovde, pogledajte i ovo: