Projekt drveni Pelješki most je megastruktura s mostom dužine 2,4 kilometra i 400 hiljada kvadrata korisne površine.

Most od stakla i drveta, u formi pčelinjeg saća, koji bi osim saobraćajnice bio i zgrada je najnoviji predlog za direktno spajanje Dubovnika s ostatkom Hrvatske, piše Jutarnji list.

Projekat predlaže arhitekta Ivica Plavec, docent na predmetu Arhitektonske kontrukcije na zagrebačkom Arhitektonskom fakultetu.

peljeski-most-hotel-2

Pojedini delovi mosta bi bili useljivi i imali bi razne sadržaje – elitni hotel, apartmane, izložbeni prostor, muzej, sportski sadržaj, kongresni centar, prodavnice…

peljeski-most-hotel-3

Saobraćajnica bi kroz delove mosta prolazila kao kroz tunel. Jedan pravac bi bio na jednoj etaži, a drugi na drugoj dok bi vozila imala pogled na krajolik kroz fasadu.

Iznad njih prolazili bi pešački i biciklistički saobraćaj.

peljeski-most-hotel-4

Pelješki most bio se oslanjao na tri mesta, s time da bi počinjao i završavao kao mol. Pored mosta nalazila bi se i velika marina, dostupna za sidrenje kruzera koji više ne bi prilazili tako blizu Dubrovniku. 

Sam drveni most imao bi veliki luk do 50 metara pa bi ispod njega mogli proći i viši brodovi. U svom najvišem dielu, onom za hotel, bio bi vrlo visok, kao zgrada od 20 etaža.

peljeski-most-hotel-5

Naravno, reč je o skupom projektu, prvenstveno jer daje puno mogućnosti, nudi brojne sadržaje i više je gradnje nego kod običnog mosta. Gradnja ovakvog Pelješkog mosta stajala bi 900 miliona evra. Ipak, zbog upotrebe prirodnih materijala sigurno bi se dobila pomoć iz fondova Evropske unije, poručuje arhitekta Ivica Plavec.

Pogledajte i predlog koje podrazumeva gradnju tunela do svakog hrvatskog ostrva.