Radovi na mostu preko Dunava koji će povezati borčansku i zemunsku obalu, kako prenosi BeoBuild, teku izvanredno, a građevinari koriste uslove niskog vodostaja koji im dosta olakšava izgradnju nosećih stubova.

Istovremeno radi se izgradnja pristupnih puteva gde su zemljani radovi završeni na gotovo 5 kilometara buduće trase.

Veći broj stubova na borčanskoj strani je zaveršen, a u izgradnji je već pobijeno preko 150 šipova. Na zemunskoj strani obale radovi trenutno stoje, jer se isčekuje tehnička ocena uticaja radova na okolne objekte. Očekuje se da bi dozvola mogla stići za koji dan, tako da će i na toj obali ozbiljniji radovi krenuti uskoro. U međuvremenu na zemunskoj strani radovi su tekli na izgradnji prvog i drugog stuba koji su u vodi, pa nisu obuhvaćeni pomenutom dozvolom.

 

Sa borčanske strane reke završen je prvi par stubova u reci, dok se podvodni betonski radovi izvode na još tri para nosećih stubova. Tehnologija izgradnje je takva da se postavlja čelicni sanduk ili zagat oko mesta za šipove u okviru koga se postavljaju velike čelicne cevi u kojima se buse šipovi i dalje sipa beton. Metalni zagat oko šipova se onda pumpama isušuje kako bi se omogućila dalja gradnja. Kako bi pumpe bile u mogućnosti da isuše zagat, ronioci rade podvodna zavarivanja na zidu sanduka zatvarajući otvore iz kojih prodire voda. U ovom delu radova posebno pomaže rekordno nizak vodostaj Dunava.

Na inundacionom delu mosta, ili delu koji ide od nasipa do prvog stuba u vodi, završen je najveći deo posla kada se radi o izgradnji stubova. Ostalo je da se izrade još dva para stubova, jedan na kopnu i jedan par koji se nalazi na samoj ivici obale. Za potrebe poslednjeg para stubova na dodiru sa vodom, nasuta je izvesna količina zemlje kako bi se omogućila gradnja na suvom. Iza nasipa je završen komplet manjih stubova koji će most praktično spustiti na zemlju i povezati sa prilazima.

  

Prilazni putevi se takođe intenzivno rade, a pored same saobraćajnice sastoje se i od brojnih konstrukcija, bilo da se radi o manjim mostovima ili propustima za vodne kanale. Zemljani radovi su završeni u dužini od gotovo 5 kilometara, a na dobrom delu trase su postavljeni prvi slojevi podloge. Izgrađena su tri betonska propusta za kanalsku vodu, a betonski radovi su u toku na još dva. Na red je došla i prva mostovska konstrukcija koja će premostiti jedan od većih kanala.

Radovi teku predviđenom dinamikom, a na gradilištu je postavljena fabrika betona impresivnog kapaciteta. Očekuje se da će izgradnja glavne konstrukcije mosta početi uskoro. Most će inače imati dve nezavisne kolovozne konstrukcije sa po tri trake u svakom smeru, kao i preko 20 kilometara duge prilazne puteve. Otvaranje se najavljuje za početak 2014, a nosilac radova je kineski CRBC (China Road & Bridge Corporation).

(Beobuild)