Prosečna brzina na železničkoj pruzi od Beograda do Bara trebalo bi do 2015. godine da iznosi 65 kilometara na sat, a do 2030. godine i do 100 kilometara na sat, najavio je danas crnogorski ministar saobraćaja, pomorstva i telekomunikacija Andrija Lompar.

“Nažalost, na toj pruzi neće biti moguće postići brzinu od 160 kiliomatara na sat, jer bi postizanje te brzine zahtevalo znatne izmene trase, tako da ćemo to odložiti za budući period”, rekao je Lompar.

Lopar je, posle sastanka Trilateralne tehničke komisije Crne Gore, Italije i Srbije koja prati izradu studije o tehničko-ekonomskoj izvodljivosti rekonstrukcije pruge Beograd-Bar, kazao da je za realizaciju prve dve faze projekta modernizacije pruge, odnosno povećanja brzine do 65, a zatim i do 100 kilometara na sat, što bi put od Beograda do Podgorice skratilo za 4,5 sata, neophodno da Srbija i Crna Gora obezbede ukupno 337 miliona evra.

Iz crnogorskog ministarstva su objasnili da će za rekonstrukciju dela pruge koji prolazi kroz Srbiju biti potrebno 198 miliona evra, dok će preostalih 139 miliona biti iskorićeno za crnogorski deo.

Lompar je rekao da je Crna Gora deo novca za realizaciju projekta rekonstrukcije i modernizacije pruge već rezervisala kod pretpristupnih IPA fondova Evropske unije i da se krenulo u izradu projektne dokumentacije, prenela je crnogorska agenicija MINA.

Načelnik u Ministarstvu infrastrukture Srbije Miodrag Poledica je izjavio da je interes za rekonstrukciju i modernizaciju pruge nemerljiv za sve tri zemlje.

“U Srbiji postoji veliko interesovanje izvozno orjentisane privrede da se roba što pre i kvalitetnije preveze do Luke Bar”, rekao je Poledica, dodavši da “veliko interesovanje pokazuje i Fijat iz Kragujevca”.

On je dodao da je, uz Koridor 10, modernizacija pruge od Bara do Beograda prioritet za Srbiju.

“U budžetu Srbije postoji garancija za dobijanje ruskog, odnosno kredita za koji je srpska strana aplicirala kod Evropske investiciona banke (EIB)”, objasnio je Poledica.

(Tanjug)