Dizajner Karim Rashid je preko svoje Facebook stranice pozvao fanove da odluče koje rešenje zgrade im se sviđa najviše.

Javni uvid projekata u Njujorku može biti veoma problematičan za projektante jer ako komšije podignu svoj glas protiv planiranog objekta od njega najverovatnije neće biti ništa. Zbog toga je poznati dizajner Karim Rashid odlučio da pozove svojih 421.000 fanova na Facebook stanici da učestvuju u anketi i izaberu jedno od četiri ponuđena rešenja.

Karim je radio dizajn fasade zgrade u Njujorku od sedam spratova i zajedno sa projektnim biroom došao je do četiri rešenje. Fokus grupe ukazale su na jedno rešenje ali on je hteo da proveri šta šira javnost misli o budućim fasada koja, inače, po svom izgledu dosta štrče od komšiluka s istorijskim zgradama.

karim-rashid-javni-uvid

 

karim-rashid-javni-uvid-izabranoFacebook fanovi izabrali su rešenje prikazano na slici s leve strane – baš ono na koje je ukazala i fokus grupa. Ipak, komentari koje je dobio preko Facebooka su mu puno značili. Jedan od komentara bio je da jedno od predloženih rešenja dosta podseća na upravnu zgradu kompanije Citroen u Parizu. Takva korisna mišljenja uglavnom ne možete dobiti od razjarenih komšija koji ne žele ništa novo u susedstvu – kaže Rashid.

Urbanisti traže da svaki projekat ide na javni uvid kako bi se čula reč ljudi koji treba da žive pored budućih objekata. Da li će se Facebook ankete moći jednog dana smatrati jao legitimni javni uvid ostaje da se vidi ali da daju projektantima preko potreban feedback – to je sigurno.