Ukoliko ne dođe do odlaganja radova, novi Žeželjev most trebao bi da bude gotov do kraja 2015. godine.

Inženjerska komora Srbije organizovala je stručni obilazak gradilišta novog drumsko-železničkog mosta preko Dunava u Novom Sadu. Prisutni su imali priliku da se izbliza upozanju sa lučnim mostom na sremskoj strani raspona 219 metara. Čelični segmenti mosta koji su stizali iz Italije sklapani su na licu mesta na samoj obali. Kada se konstrukcija završi, sledi lansiranje mosta – odnosno njegovo odgurivanje preko sanki sa teflonskim podmetačima sve do stubova na koje će se definitivno osloniti.

zezeljov-most-2014

Ukupna dužina mosta je 474 metara dok je  njegova širina zajedno sa ivicom maski i ogradom 31,4 metara.

luk-zezeljovog-mosta

Zatega lučnog mosta na sremskoj strani širine je 42 metra. Novi most, za raziliku od prošlog, je sistema proste grede tako da na oslonce prenosi samo vertikalnu komponentu sile. Horizontalnih sila u ovom slučaju nema tako da je bilo moguće osloniti most na postojeći srednji stub koji je imao problema tokom ekspoatacije prethodnog lučnog mosta.

luk-zezeljovog-mosta-gradnja

I po statičkoj konstrukciji i po materijalu ovaj most se značajno razlikuje od prethodnog mosta mada se u javnosti i dalje naziva Žeželjev most.

zezeljov-most-luk

 

Pročitajte još o Branku Žeželju.