Ugradnjom poslednjeg segmenta čelične konstrukcije spojene dve strane mosta preko Save kod Ade Ciganlije.  Saobraćaj kreće u decembru.

Nakon tri godine mukotrpnog rada i ugrađenih hiljada tona čelika i betona most na Adi ciganliji u Beogradu u ponedeljak pregazio Savu i spojio njene obale. Podizanjem poslednjeg segmenta glavnog raspona povezane su čukarička i novobeogradska strana, a time je srpska prestonica dobila novi simbol. Ovom događaju prisustvovali su predsednik Srbije Boris Tadić, gradonačelnik Beograda Dragan Đilas, predsednik Skupštine grada Beograda Aleksandar Antić, akademik i predsednik SANU Nikola Hajdin, graditelji i brojni novinari.

Radovi na mostu preko Save počeli su krajem 2008. godine kao deo najbitnijeg, daleko većeg infrastrukturnog projekta – unutrašnjeg magistralnog poluprstena. UMP predstavlja jedan od najznačajnijih planiranih saobraćajnih pravaca u Beogradu, koji ima zadatak da rastereti centralno područje od individualnog saobraćaja, kao i da smanji obim saobraćaja na postojećim mostovima.


Za izgradnju mosta na Adi ciganliji Grad Beograd je podigao kredit kod Evropske investicione banke i Evropske banke za obnovu i razvoj, a deo novca je obezbeđen i iz budžeta. Ukupna vrednost radova iznosi 118,6 miliona evra. Posao je poveren austrijskoj firmi „Por“ koja je glavni izvođač radova.

Kolos“ na Savi dugačak je 929 metara, širok 45 metara sa šest kolovoznih traka, a najupečatljiviji je pilon visok tačno 200 metara. Preko njega će prelaziti i metro, a onima koji se odluče da peške pređu, na raspolaganju će biti dve pešačke staze. Kada bude kompletno završen, most na Adi, omogućiće građanima da s jedne na drugu stranu reke pređu bez velikih saobraćajnih gužvi i da uštede oko 30 minuta, dok će intenzitet saobraćaja preko sadašnjih mostova i Bulevarom vojvode Mišića biti smanjen za 40 odsto.


Preko novog beogradskog mosta svakog sata moći će da pređe 12.000 vozila. Istraživanja pokazuju da će se tako dnevno uštedeti 11 tona goriva, a žitelji prestonice prelaziće 100.000 kilometara manje.

PRISTUPNE SAOBRAĆAJNICE

Kako bi kapaciteti novog mosta bili potpuno iskorišćeni, Beograd je morao da napravi dve nove petlje i jednu raskrsnicu. Uveliko se radi na petlji „Radnička“ na čukaričkoj obali, a putari su zasukali rukava i na Novom Beogradu, gde niče petlja „Jurija Gagarina“. Krajem prošle godine završena je denivelisana rakrsnica na Carevoj ćupriji, koja takđe predstavlja deo unutrašnjeg magistralnog prstena. Predviđena je i izgradnja novog bulevara koji će ići ka Bežanijskoj kosi.

TRAŽI SE IME ZA MOST

predsednik Boris Tadić u ponedeljak je predložio da most na Adi bude nazvan po ubijenom premijeru Zoranu Đinđiću i nekadašnjem gradonačelniku Beograda Nenadu Bogdanoviću.

– Nekako ovaj most najviše vezujem za Nenada i Zorana i bio bih najsrećniji kada bi se zvao Nenadov i Zoranov most. Ja sam dao svoj predlog, a treba pitati građane.

Prethodnih meseci mnogi su „kumovali“, ali zvanično ime još nije određeno. Preko „Fejsbuka“ je stigao predlog da ponese ima patrajarha Pavla, kao i da bude nazvan po pokojnom gradonačelniku Beograda Nenadu Bogdanoviću koji je i započeo izgradnju. I general Draža Mihailović se našao među licitiranima.


(Novosti)