Austrijska Alpina objavila je da će, na novom mostu kod Beške, centralni raspon nad Dunavom u dužini od 210 metara, koji je među najdužim u svetu, biti spojen danas.

Predstavnik Alpine, zamenik direktora projekta izgradnje novog mosta kod Beške Slobodan Mitrović, rekao je za Tanjug da se privodi kraju izgradnja mosta koji se gradi po najnovijim svetskim standardima.

On je rekao da je novi most, koji će biti dugačak 2.205 metara, isti kao postojeći koji je izgrađen sedamdesetih godina prošlog veka kada je bio “najduži most u Evropi i svetski rekorder u betonskim prednapregnutim gredama”.

Mitrović je rekao da je centralni raspon od 210 metara odgovara dužini dve zgrade Beograđanke i da će Srbija uskoro dobiti most koji predstavlja moderno i kapitalno inženjersko ostvarenje sa kojim će Srbija moći da se ponosi.

RADOVI NA MOSTU KOD BEŠKE

Ističući da su u most ugrađeni najkvalitetniji materijali koji mogu trenutno da se nađu na tržištu, najbolji kablovi za prednaprezanje, ležišta i bilatacione spojnice, on je dodao da će most imati i asfalt najvišeg kvaliteta.

Mitrović je rekao da je u most ugrađena i najbolja hidroizolacija, kao i beton čija čvrstoća uglavnom i do 30 odsto prevazilazi čvrstoću koja je predviđena projektom.

On je precizirao da je do sada u most ugrađeno 65.000 kubika betona, 40 kilometara kablova za prednaprezanje i nekoliko hiljada tona armature.

“Novi most preko Dunava će biti inženjersko remek delo u Srbiji”, istakao je Mitrović.

Na pojedinim delovima Koridora 10 ubrzati radove

Generalni direktor “Puteva Užice” Milan Bojović rekao je Tanjugu da će deonica od Novog Sada do Horgoša biti završena kao što je ranije najavljeno do 20. jula, a “Y” krak odnosno deonica od Subotice do Kelebije do 10. oktobra

“Smatramo da ćemo rokove koje su nam postavili investitori sigurno ispoštovati”, naglasio je Bojović, prilikom obilaska gradilišta na 39. kilometru od Horgoša prema Novom Sadu, gde se asfaltira autoput.

On je napomenuo da domaći konzorcijum preduzeća koje predvode “Putevi Užice” ima dovoljno kapaciteta da ispoštuje rokove i da u poslednja dva meseca imaju korektnu saradnju sa “Železnicama Srbije” u vezi sa prevozom materijala.

Bojović je kazao da bi tom dinamikom sav materijal trebalo da bude isporučen gradilištima na severnom kraku Koridora 10 i da će onda preostati još mesec dana da se završe radovi od Novog Sada do Horgoša u dužini od 88 kilometara.

On je istakao da je i na “Y” kraku počelo izmeštanje električnog dalekovoda, što je bio jedan od glavnih preduslova za nastavak radova na toj deonici dugoj 22,3 kilometra.

Tehnički rukovodilac radova iz “Puteva Užice” Stanko Tejić rekao je da se na 39. kilometru od Horgoša izvode asfalterski radovi i da se svaki dan ugrađuje oko 4.000 tona asfalta.

“Odavde sada završavamo deonicu do kilometra 38-40, a sutra počinje asfaltiranje deonice od prvog kilometra do graničnog prelaza Horgoš, petlje Horgoš i onda krećemo prema Subotici”, rekao je Tejić.

On je kazao da se radovi izvode planiranom dinamikom, podsetivši da je prošle godine asfaltirana deonica od 17. do 28. kilometra i da je ove godine nastavljeno asfaltiranje drugih deonica.

Izgradnja oko 110 kilometara poluautoputa odnosno leve trake autoputa na Koridoru 10 (pošto već postoji desna traka) obuhvata deonicu od Horgoša do 28. kilometra od granice sa Mađarskom, zatim deonicu od 38. do 98. kilometra puta Horgoš Novi Sad i deonicu od Kelebije do Subotice.

Na izgradnji severnog kraka Koridora 10 od Novog Sada do Horgoša 2009. su završene deonice Bikovo- Žednik, od 28. do 38. kilometra i deonica Sirig-Novi Sad od 98. do 108. kilometra.

(Tanjug)