Poznati beogradski most se ruši i podiže se njegova modernija varijanta koja će koštati 63 miliona evra.

Vremešni, privremeni i svakako skromni most za Beograd koji se spušta ka rekama tako će postati samo staro gvožđe, a zameniće ga potpuno nova, moderna konstrukcija. Ovo se veoma jasno može zaključiti iz dokumentacije na Konkursu za izradu urbanističko-arhitektonskog rešenja koji je otvoren do kraja nedelje, piše Blic.

Šematski prikaz rešenja most biroa Syb van Breda

Dve saobraćajne trake

Osim prepoznatljive siluete tramvajskog mosta, koji sada ima svega dve saobraćajne i jednu pešačku traku, novi most biće potpuno drugačiji. Naime, u oba smera postojaće po dve saobraćajne trake, desna širine 3,5 metara i leva pola metra uža. Uz to, u sredini mosta će biti postavljena i dva šinska koloseka, koji moraju da posluže bilo za tramvajski, bilo za metro saobraćaj.

Novi most preko Save trebao bi da bude prilagođen i biciklistima i pešacima.

 

Mesta na mostu biće i za biciklističke, pešačke i servisne staze, a njihove dimenzije moraju da budu u skladu sa propisima.

Beograđani su već bili u prilici da u javnosti vide jednu od verzija budućeg mosta koju potpisuje holandski biro Syb van Breda, na kojoj se jasno vidi da tramvajski (metro) i drumski prevoz prolaze jednim, a pešaci i biciklisti drugim nivoom. Upravo taj uzdignuti nivo bio bi prava atrakcija – šetalište i biciklističke staze ispod lučne konstrukcije okružene zelenilom. Međutim, to je samo jedna od mogućnosti koja je data u konkursnoj dokumentaciji.

Rok do 2019. godine

Autori radova imaće priliku da puste mašti na volju i upuste se u ovaj zahtevan projekat. Najbolji rad biće nagrađen sa milion i po dinara, drugonagrađeni dobiće milion, treći 600.000 dinara, a još dva biće otkupljena za 200.000 dinara.

Kada će novi (stari) most, međutim, biti završen, veliko je pitanje, pošto se već kasni sa zacrtanom dinamikom. Prema planu Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju, koji je obelodanjen prošle godine, još u februaru je trebalo da se krene sa projektovanjem, za avgust 2017. je bilo planirano raspisivanje tendera za izvođenje radova, polovinom 2018. otvaranje gradilišta, a sve bi trebalo da bude gotovo krajem 2019. godine.

(Novi) Stari savski most u ciframa

  • 430 metara je ukupna dužina Starog savskog mosta.
  • trake, po jednu u oba smera trenutno ima most.
  • 75 godina je star, sagrađen je za vreme okupacije 1942.
  • 33 godina preko njega prolazi i tramvajski saobraćaj.
  • 157 metara je raspon između dva glavna stuba mosta.
  • 30.000 vozila prosečno preko njega prođe svakog dana.
  • 63 miliona evra predviđeno je da košta rekonstrukcija

Foto: Syb van Breda

Srodni članci na portalu Gradnja.rs: