Keln je tokom januara bio centar „Međunarodnog sveta nameštaja“. Više od 1.250 izlagača iz 50 zemalja predstavili su svoje novitete.

Na sajmu „IMM Cologne“ predstavlja se celokupna industrija nameštaja od faze primarne prerade drveta, do izrade finalnih proizvoda. Izlažu se sve vrste nameštaja – od komadnog do garniturnog. Značajno mesto zauzima i nameštaj za opremanje kancelarijskih prostora, svih vrsta javnih objekata, kao i elementi eksterijera.

Ovim sajmom tradicionalno započinje nova godina dizajna i nameštaja. „IMM Cologne“, kao prvi sajam nameštaja u godini, određuje koji će trendovi prevladavati idućih meseci. Ove godine u trendu je manji, multifunkcionalni nameštaj, kao i zaobljene linije i prirodni materijali. Svetlost takođe ima značajno mesto u novim dizajnerskim rešenjima, a preovlađuju plava i siva boja.

Prilagođavanje krizi

Proizvođači nameštaja, koji su u poslednje dve godine i na svojoj koži osetili privrednu i finansijsku krizu, prepoznali su trend. Tomas Grotkop, predsednik nemačkog Udruženja trgovaca nameštajem kaže da ta grana industrije profitira od modularnog nameštaja. „U nesigurnim vremenima sigurnost prvo pronalazimo kod kuće. To znači da je kuća, odnosno stan, u centru pažnje novog uređenja, a samim tim i spremnost na izdatke“, kaže Grotkop.

keln-icmm-1

Trgovci i proizvođači nameštaja najavljuju da će cene ove godine ostati stabilne. Zahvaljujući sve većem uvozu iz Azije, nameštaj odavno nije mogao da se kupi po tako niskim cenama. Ipak, komfor i udobnost nisu zaboravljeni, kao i nameštaj za terase koji je ove godine u trendu.

Ursula Gajsman, ekspertkinja za dizajn u krovnom udruženju drvno-prerađivačke industrije u Nemačkoj objašnjava i zašto: „Ljudi sve manje puše kod kuće i u restoranima. Sve češće to rade napolju, dakle na otvorenom. Osim toga, kuhinje su postale značajna prostorija. Zbog toga su ljudi spremni da investiraju novac u balkone i kuhinje“.

keln-icmm-2

Sprski nameštaj polako osvaja evropsko tržište

Na Međunarodnom sajmu nameštaja u Kelnu se drugu godinu zaredom predstavlja firma „Aktiv Dizajn (Active Design). „Prošlogodišnje učešće na sajmu je urodilo plodom. Ove godine smo, specijalno za sajam u Kelnu, dizajnirali liniju nameštaja koja prati modne trendove“, kaže dizajner „Aktiv dizajna“ Dejan Gašić.

Bez kvaliteta, dizajna i povoljnih cena nema opstanka na evropskom tržištu. „Trudili smo se biti dosta povoljni zbog marže koju inostrane trgovine stavljaju na naše proizvode. Sve u cilju da se postigne cena u srednjem rangu“, kaže Gašić. „Aktiv Dizajne“ je jedini predstavnik Srbije na sajmu koji izlaže uz pomoć švajcarskog programa za promociju razvoja u EU (SIPPO).

keln-icmm-3

Slast evropskog tržišta osetila je i „Jela“ iz Jagodine koja je nekoliko godina zastupljena na nemačkom tržištu. „Naši proizvodi, posebno dečije sobe, mogu se kupiti u salonima nameštaja ‘Porta‘“, kaže Nikola Radovanović, menadžer prodaje u firmi koja je uprkos ekonomskoj i finansijskoj krizi imala dobre poslovne rezultate u prošloj godini. „Pratimo sajmove da bi videli šta je u trendu. Naši dobavljači repromaterijala su nemačke i austrijske firme, tako da smo i sa njima u dobroj saradnji. Na osnovu te saradnje dobijamo informacije šta je novo i u trendu“.

Nameštaj od masiva ima svetlu budućnost

Jedan od sektora u Srbiji koji ima svetlu budućnost je proizvodnja nameštaja od masiva, sa svim komparativnim prednostima. Domaća sirovina i niske cene radne snage su još uvek jeftinije u odnosu na evropske. Pošto je proizvodnja nameštaja od masiva uglavnom namenjena evropskom tržištu, sama pozicija Srbije, za razliku od konkurencije iz Azije, omogućava brzu isporuku manjih i većih količina što je takođe velika prednost.

Danas gotovo svi proizvođači masiva uspešno posluju jer su uglavnom fokusirani na izvozna tržišta Nemačke, Francuske, Belgije, Austrije i Švajcarske. Jedna od kompanija je „Kolarević“ koja zapošljava oko 200 radnika i koja 90 odsto proizvoda plasira na inostrano tržište. „Kolarević“ se i ove godine predstavlja na sajmu „imm Cologne 2013“ samostalno sa širokom paletom svojih proizvoda i porukom „Prepoznajemo tajnu drveta“.

(Deutche Welle)