Prevodonica u Škotskoj impresivnog inženjerskog dizajna koja premošćuje visinsku razliku od skoro 20 metara, privlači veliki broj turista.

U središnjoj Škotskoj teren je takav da između pojedinih vodenih tokova postoji velika visinska razlika, zbog čega je vekovima bila nemoguća ili vrlo otežana plovidba. Kanal Union iz 1822. godine omogućio je plovidbu između Falkirka i Edinburgha, a imao je 11 prevodnica jer je visinska razlika između kanala ponegdje bila 24 i više metara. Sve je to bilo nezadovoljavajuće za sve gušći saobraćaj, pa je 1963. započeta gradnja jedinstvenog vodenog točka, a radovi su završeni pre šest godina.

Točak je prečnika 35 metara i sa svake strane ima po jednu »ruku« od 15 metara odmaknutu od središnjeg držača. U svakoj »ruci« je po jedna gondola dužine 25 metara težine 300 tona u koju ulazi brod, kako bi ga podizanjem ili spuštanjem (u zavisnoti da li je u gornjem ili donjem kanalu), prebacila u drugi kanal. Celi svoj složeni posao (dakle, zatvaranje, regulacija nivoa vode i okretanje), ta ogromna rotaciona prevodnica obavi u samo 15 minuta, što je često popraćeno tapšanjem turista.

Ova fantastična prevodnica postala je simbol savremene Škotske, a donela je, kako vremensku, tako i energetsku uštedu. Inače, celi taj kraj izgleda čudesno, i to ne samo zbog prelepih škotskih brda, nego i zbog dvovisinskih kanala pa, ako se nađete u tom delu Škotske, svakako pogledajte i vodeni točak Falkirk.