Ulaz u tunel sa sremske strane; Foto: Putevi Srbije
Građevinarstvo, Izdvojeno

Fruškogorski koridor sa 46 mostova, 10 nadvožnjaka i najdužim tunelom u Srbiji

Projekat podrazumeva izgradnju mosta od 1.765 metara ka Kovilju kao i dvocevnog tunela koji će biti dug 3,5 kilometara.

Bušenjem prvog šipa prvog maja simbolično su otpočeli radovi na izgradnji Fruškogorskog koridora, projekta o kojem se priča decenijama. Ta brza saobraćajnica od Novog Sada do Rume, dužine od 47,7 kilometara, spojiće auto-puteve ka Šidu i Subotici, čime će putna mreža u Vojvodini značajno ojačati.

Motoput do 100 na sat

Fruškogorski koridor imaće četiri trake širine od 3,5 metra, koje su predviđene za brzine od 60 do 100 kilometara na sat. Dakle, ne radi se u auto-putu već o motoputu (put rezervisan za motorna vozila) koji nema zaustavne trake.

Planirano je ukupno 14 denivelisanih raskrsnica na sve četiri deonice, na Širinama iznad Tekija u Petrovaradinu planirani su pešačko-biciklistički tunel i tunel za motorni saobraćaj, oba od oko 350 metara dužine, kao i dvocevni tunel “Iriški venac” od 3,5 kilometra, koji će ujedno biti i najduži tunel u Srbiji.

Najveći most biće na Dunavu kod Crkve Marije Snežne u Petrovaradinu, koji će biti dug oko 1,7 kilometar.

Na trasi će se nalaziti 46 mostova i 10 nadvožnjaka. Najveći će svakako biti most na Dunavu kod Crkve Marije Snežne u Petrovaradinu, koji će biti dug oko 1,7 kilometar.

Ova saobraćajnica, kako navode iz „Koridora Srbije” trebalo bi da rastereti urbana područja od saobraćaja, Irig i Frušku goru od teških teretnih kamiona, dok bi ujedno spojio i pomenutu saobraćajnicu Loznica – Šabac – Ruma, preko Novog Sada sa budućim autoputem Novi Sad – Zrenjanin – Beograd.

Kineski radnici

Takođe, kako je najavljena izgradnja mosta preko Dunava kod Ribarskog ostrva u Novom Sadu, koji bi spojio Bulevar Evrope sa Sremskom Kamenicom i obilaznicom oko nje, saobraćaj će biti dodatno izmešten van gusto naseljenih gradskih područja, pošto će Kamenička obilaznica imati izlaz na buduću brzu saobraćajnicu.

Izgradnja Fruškogorskog koridora koštaće 606 miliona evra, a gradiće ga kineska kompanija CRBC, koja u Srbiji već gradi puteve i železnice. Kompanija je takođe izvođač na projektu auto-puta Bar – Boljare u Crnoj Gori, kao i Pelješkog mosta u Hrvatskoj.

Kad ste već ovde…

Postani deo Gradnja zajednice

Najnovije vesti s našeg portala svakog petka u vašem sandučetu.

Srodni tekstovi

2 komentara

  1. Dragana Vukajlovic

    Postovani,

    Gde mogu da nadjem tacnu lokaciju mosta na Dunavu kod Crkve Marije Snežne u Petrovaradinu? Takodje, interesuje me kuda ce ici saobracajnica od mosta do Tekija posto sam nailazila na informacije da ce brza saobracajnica ici bedemom od Pobede do crkve?

    Hvala unapred,
    Dragana V

  2. Kojic D. Brana

    Postovani gde mogu naci detalje petlje Ruma Istok
    Pozdrav i hvala

Ostavite odgovor

Obavezna polja *