Miloš Vuković: sećam prvog utiska kada sam video Matterport 3D prostor – bio sam impresioniran!
Intervju

Miloš Vuković: 3D prostorno mapiranje je budućnost tržišta nekretnina

Standardi prostorne prezentacije definitivno su podignuti! U početku su to bile samo fotografije, potom je došao video, a sada su pred nama prezentacije u virtuelnoj realnosti!

Želite da predstavite svoj najnoviji realizovan projekat i tako da svi mogu kroz njega da se prošetaju i zavire u najsitnije detalje? Fotografije su dobre ali ne otkrivaju sve. Video je zgodan ali ne nudi interaktivnost. Međutim, virtuelna šetnja kroz 3D mapirani prostor je ono što daje kompletnu sliku! Stoga smo razgovarali s Milošem Vukovićem, iz kompanije Abies Sistem, na temu 3D prostornog mapiranja. Konferencija BuildUp 2019, koja se održava 16. oktobra, biće još jedna prilika da se upoznate sa mogućnostima ove tehnologije jer je Miloš Vuković predavač u okviru panela Proptech.

Kako ste zaplovili u svet 3D prostornog mapiranja?

To desilo sasvim slučajno. Kliknuo sam na mejl koji sam dobio putem newslettera, a to je zapravo bio oglas kompanije Matterport. Sećam se prvog utiska kada sam video 3D prostor – bio sam impresioniran!

Prvo što me je impresioniralo jeste vizuelni prikaz 3D virtuelne ture, a kasnije sama platforma i proces rada. Ubrzo nakon toga, uradili smo naš prvo 3D mapiranje prostora, prošli standarde kvaliteta kompanije Matterport i postali zvaničan servis partner za teritoriju Srbije.

3D kamera i virtuelna tura

Građevinske i arhitektonske firme mogu koristiti 3D prostore za vođenje i praćenje gradilišta na brz i jednostavan način.

SEO i Google pozicioniranje, veći stepen konverzije, rast posete i prihoda – sve su prednosti virtuelnih tura kreiranih pomoću 3D Pro Matterport kamere u odnosu na klasične, 2D fotografije. Da li biste nam mogli reći nešto više o ovim komperativnim prednostima interaktivnog 3D prostornog mapiranja?

3D prostor predstavlja interaktivni virtuelni prikaz realnog prostora. Koje su prednosti takvog prikaza najviše zavisi od toga ko ga koristi. Hotelijerima olakšava komunikaciju sa gostima koji imaju mogućnost da se upoznaju sa savim sadržajem hotela i sa sigurnošću rezervišu onlajn. Građevinske i arhitektonske firme prednost mogu imati u svim fazama izgradnje i projektovanja, kroz vođenje i praćenje gradilišta na brz i jednostavan način.

Osiguravajuća društva koriste 3D prostore da zabeleže stanje nepokretnosti prilikom osiguranja, zatečeno stanje nakon eventualne nepogode i putem uporednih modela utvrde štetu efikasnije i efektivnije. Upotreba Matterport tehnologije može da nađe primenu u širokom krugu subjekata koji se bave najrazličitijim delatnostima i kojima prikazivanje prostora na interaktivan i savremen način pomaže u svakodnevnim poslovnim aktivnostima.

Koliko to sve košta

3D prostorne ture deluju spektakularno. Koliko to sve, zapravo, košta?

Glavni kriterijum za formiranje cene jeste površina objekta i u tom smislu se može izraziti u ceni po metru kvadratnom. Skeniranje prostora pored 3D virtuelne ture pruža još mnogo drugih mogućnosti poput generisanja OBJ fajla, integraciju prostora s Google mapama, fotografije i interaktivne tačke… koje, na kraju, utiču na konačnu cenu.

Zato se trudimo da svaki projekat prilagodimo potrebama klijenta i prema tome formiramo cenu. Može se reći da je prosečna cena za produkciju 3D prostora za objekat površine 200 kvadrata iznosi oko 200 evra, dok za prostor površine oko 2.000 m2 iznosi oko 1.000 evra.

Matterport – Digitalni sistemi

Novi standard prezentacije

U svom portfoliju imate širok spektar arhitektonskih tipologija. Tu su luksuzni apartmani, prodajni saloni, hoteli, restorani, rekreacioni centri i kancelarijski prostori. Da li predočavanje arhitektonskog portfolija i marketing ugostiteljskih usluga 2D vizuelnim sredstvima postaju prevaziđena forma prikazivanja?

Ne bih se usudio da kažem prevaziđena. Pre bih rekao da se standard prezentacije vremenom podiže. U početku su to bile samo slike, nakon čega je standard postao i video. Danas je početak i samo je pitanje vremena kad će i VR prezentacija postati standard i u potpunosti dopuniti foto i video sadržaje.

Iskustvo stečeno tokom godina rada na velikim projektima definisalo je nekoliko poslovnih rešenja u kojima posebno do izražaja dolazi vaša sposobnost upravljanja kompleksnim projektima. Između ostalog, nudite i specijalizovani Hotel Media Kit u dijapazonu svojih usluga. Recite nam nešto više o ovom paketu usluga.

Hotel Media Kit je paket usluga koji smo kreirali tako što smo na jedno mesto stavili sve ono što najbolje radimo, a za zajednički imenitelj ima posao usmeren na hotelijerstvo u najširem smislu. Pored virtuelnih tura, izrađenih u Matterport tehnologiji, u Media Kitu se nalaze i naše usluge video i foto produkcije, kreiranje vizuelnog identiteta, analiza turističke lokacije i kreiranje branda kampanja. Ono što nam je bio cilj je da jedan hotelijer može na jednom mestu pronaći sve što mu je potrebno da na adekvatan način predstavi svoje poslovanje.

Kroz salon nameštaja Matis možete prošetati iz udobnosti vaše fotelje

Uživo na BuildUpu!

Nova era virtuelnih tura je stigla. Digitalizacija iz korena transformiše ustaljene obrasce prodaje i posredovanja nepokretnosti, naročito luksuznog stanovanja i high-end kancelarija. Na konferenciji BuildUp 2019 učestvujete kao izlagač na Proptech panelu. Šta ćete nam u svom izlaganju zanimljivo pokazati?

Ideja je da vašim gostima približim Matterport tehnologiju i pokažem njenu upotrebnu vrednost. Kroz nekoliko primera ću pokušati da objasnim kako olakšava i ubrzava proces prodaje i posredovanja high-end nekretnina jer mislim da je to budućnost ovog sektora.

Kad ste već ovde…

Postani deo Gradnja zajednice

Najnovije vesti s našeg portala svakog petka u vašem sandučetu.

Srodni tekstovi

2 komentara

  1. Vladan

    Ovo je zaista profesionalno – besprekoran način prikaza nekretnina koji svakako odgovara potencijalnim kupcima – građanima.
    Međutim u Srbiji još uvek nije kod svih (pre)prodavaca nekretnina sazrela dovoljno svest o prednosti kvalitetnog marketinga, pa primenjuju jeftina rešenja a najviše vole kada im je to besplatno.

  2. Draggan

    Ko pre devojcii..
    Slično je bilo i sa prodajnim planovima. Prava retkost na domaćem tržištu. Stanje je bilo tragično, dok se nije pojavio Central Garden. Sada? Prodajni plan je stvar koja se podrazumeva.
    BW aktivno koristi 3d prostorno mapiranje. Ko hoće da ostane u igri, moraće implementirati prostorno skeniranje. Kada? Što pre.
    Možda je i već sada isuviše kasno…

Ostavite odgovor

Obavezna polja *