Ova inicijativa bolja je opcija od uvođenja dodatnog ekološkog poreza; Foto: Pixabay.com
Aktuelno

Nemci bi da ograniče brzinu na Autobahnu zbog ekologije

Više od polovine ispitanika podržava ograničenje brzine na auto-putevima, ali kao glavni razlog za to ne ističu bezbednost u saobraćaju, već – ekologiju!

Anketa koju je sprovela nemačka televizija ARD pokazala je kako 60% stanovnika te zemlje podržava ideju da se na Autobahn, tradicionalni auto-put bez ograničenja brzine, ono ipak uvede, piše portal Autonet.

Ispitanici se slažu da bi najviša brzina kretanja vozila na do sada neograničenim delovima Autobahna trebalo da da bude 130 kilometara na sat, a udeo ispitanika koji tako misle porastao je za 3 postotna boda u protekla četiri meseca.

S druge strane, 38% Nemaca smatra da na Autobahnu ne treba ograničavati brzinu.

Pročitajte još na Gradnja.rs:

Da na Autobahnu ne treba ograničavati brzinu smatra 38% Nemaca; foto: Pixabay.com

Smanjenje brzine bolje od dodatnog poreza

Međutim, ono što donekle iznenađuje u ovom istraživanju jesu razlozi zbog kojih su se ispitanici izjasnili na ovaj način.

Naime, kao osnovni se motiv za podršku uvođenju ograničenja brzine ne navodi se – kao što biste možda očekivali – sigurnost saobraćaja na auto-putevima. Naprotiv, najviše ispitanika je tu ideju podržalo kao deo ekološke inicijative za smanjenje zagađenja životne sredine.

Anketa je pokazala da je smanjenje brzine na auto-putevima značajno poželjnija ekološka inicijativa od, na primer, uvođenja dodatnog ekološkog poreza ili dodatnog poreza na meso i mlečne proizvode.

Poskupljenje goriva najmanje privlačan potez; foto: Pixabay.com

Vlasti o predlogu ne razmišljaju ozbiljno

Kao najmanje privlačan potez vlasti kojim bi se smanjio uticaj putnog saobraćaja na zagađenje ističe se poskupljenje goriva – tome se protivi čak 78% ispitanika.

Nemci će, dakle, radije odustati od neograničeno brze vožnje auto-putevima nego da pristanu na dodatne poreze, pogotovo one koji se tiču goriva.

Iako istraživanja pokazuju da bi uvođenje ograničenja brzine na nemačkim Autobahnovima moglo smanjiti emisije gasova staklene bašte za oko dva miliona tona godišnje, vlasti i dalje o tome ne razmišljaju ozbiljno.

Izabrali smo za vas…

Postani deo Gradnja zajednice

Najnovije vesti s našeg portala svakog petka u vašem sandučetu.

Srodni tekstovi

Ostavite odgovor

Obavezna polja *