Građevinarstvo

Na mestu srušenog mosta u Đenovi niče novi po zamisli Renza Pjana

„Most kakav dolikuje Đenovi. Jednostavan ali ne i trivijalan. Most od čelika, bezbedan i dugotrajan, jer mostovi ne smeju da se ruše.“

Italijanski grad se još uvek nije sasvim oporavio od velike tragedije kada se, usled snažne oluje ovog leta, srušio deo mosta na autoputu A10. No, izgledno je da će radovi na njegovoj obnovi početi ubrzo.

Nedugo nakon tragedije, slavni arhitekta Renco Pjano, ponudio se da dobrovoljno projektuje novi most u svom rodnom gradu, a sada su pred nama i renderi finalnog dizajna koji stižu direktno iz njegove radionice.

Radovi na budućem mostu kreću uskoro i doneće nove poslove u regiji

Slavni arhitekta Renco Pjano ponudio se da dobrovoljno projektuje novi most u svom rodnom gradu.

„To će biti predivan most“, izjavio je Pjano. „Most kakav dolikuje Đenovi. Jednostavan ali ne i trivijalan. Most od čelika, bezbedan i dugotrajan, jer mostovi ne smeju da se ruše“.

Novi čelični most preko reke Polcevera biće dug 1.100 metara

202 miliona evra

Novi čelični most preko reke Polcevera biće dug 1.100 metara. Projekat izgradnje novog mosta koštaće đenovske vlasti 202 miliona evra, a radove će izvoditi tri građevinske kompanije: Salini Impregilo, Fincantieri i Italferr. Saradnici su za potrebe izgradnje ovog mosta osnovali novu firmu zvanu PERGENOVA, Renzo Piano i njegov studio nadgledaće realizaciju projekta.

Saradnici su za potrebe izgradnje ovog mosta osnovali novu firmu zvanu PERGENOVA

Solarne bandere na mostu apsorbovaće sunčevu energiju tokom dana kako bi osvetljavale saobraćajnicu preko noći.

Solarne bandere na mostu apsorbovaće sunčevu energiju tokom dana kako bi osvetljavale saobraćajnicu preko noći

Ponte Morandi, in memoriam

Da podsetimo, do rušenja mosta je došlo 13. avgusta usred strašne oluje kada se sekcija mosta srušila se na prugu koja prolazi ispod i sa sobom povukla 43 duše. U trenutku pada po mostu saobraćali brojni kamioni i automobili. Ponte Morandi koji povezuje italijansku rivijeru sa Azurnom obalom sagrađen je 1968. godine, a njegova rekonstrukcija urađena je pre dva leta.

Prikaz novog mosta na mestu starog iz vazduha. Saobraćajnice koje povezuju most sa autoputem A10 nisu ucrtane.

Trenutno italijanske vlasti vode istragu protiv 20 osoba za koje se smatra da su odgovorne za ovu tragediju, odnosno za stanje u kojem se most nalazio pre tragičnog događaja. Nažalost, Ponte Morandi je čak peti po redu most u Italiji koji se, usled vremenskih nepogoda, srušio u poslednjoj deceniji.

Vizualizacije: Renzo Piano Building Workshop

Kad ste već ovde…

Postani deo Gradnja zajednice

Najnovije vesti s našeg portala svakog petka u vašem sandučetu.

Srodni tekstovi

Ostavite odgovor

Obavezna polja *