Aktuelno

Ovako će izgledati Beograd na vodi

Idejno rešenje za projekat „Beograd na vodi“ je završeno, prikupljeni su vlasnički listovi za više od 400 katastarskih parcela, pišu Novosti.

Pribavljeni su i svi neophodni uslovi javnih preduzeća i drugih nadležnih institucija za izmeštanje saobraćajne i komunalne infrastrukture sa najatraktivnijeg prostora od oko 90 hektara – od Brankovog do novog železničkog mosta, ograničenog sa jedne strane Savom, a sa druge Savskom ulicom.

U toku je izrada plana područja posebne namene, koji će biti predat na usvajanje u januaru naredne godine. Prve parcele na najekskluzivnijem delu, uz samu reku, gde su planirani hoteli sa pet zvezdica, biće potpuno spremne da prime investitore u septembru naredne godine. A zainteresovanih ima i to sa vrha svetske top-liste.

beograd-na-vodi

Ceo kompleks od oko dva miliona poslovnih i stambenih kvadrata radiće se u šest faza i posao može da bude završen u roku od šest do osam godina. Svaki uloženi dinar Srbiji će se vratiti petostruko i, što je najvažnije, pokrenuće se cela naša privreda – 200.000 radnih mesta od izvođenja radova, privrednih grana koje prate građevinarstvo, do zapošljavanja u hotelima, restoranima, kafićima, tržnim centrima… Vrednost kompleksa, kada bude završen, procenjuje se na više od osam milijardi evra.

Oko 95 odsto zemljišta, od ukupno 90 hektara, vlasništvo je države. „Beograd na vodi“ dobio je status projekta od posebnog značaja za Republiku. Strani investitori, kompanije i investicioni fondovi, prepoznali su ga kao realan i isplativ. Ministarstvo privrede će na zahtev Vlade Srbije formirati preduzeće „Beograd na vodi“ i taj deo posla je u završnoj fazi. Svi investitori, po dobijanju lokacije, dokapitalizacijom ulaze u preduzeće i postaju deo projekta i, naravno, grade o svom trošku. Srbija se za ovaj projekat neće zadužiti nijednim evrom kredita. „Beograd na vodi“ biće krajem meseca predstavljen i u Londonu i u Moskvi.

beograd-na-vodi-2

„Prvi put su Železnice Srbije, koje koriste najveći deo ove atraktivne lokacije, dostavile konkretan plan šta im je potrebno za izmeštanje koloseka i pratećih objekata i u kom roku to mogu da završe“, kaže za „Novosti“ Srđan Rupar, vođa tima, koji je zadužen za projekat i budući direktor preduzeća „Beograd na vodi“.

„Neverovatno, ali čak od 60 do 80 odsto koloseka može da se stavi van funkcije i izmesti u roku od šest meseci, čime se i oslobađa najatraktivniji deo lokacije. Kompletno izmeštanje železničke stanice moguće je do sredine 2015, kada će se završiti stanica u Prokopu i neophodni delovi beogradskog železničkog čvora, a do kraja te godine i most kod Vinče za transport opasnih materija. Sve ono što se nalazi na ovoj lokaciji, a pod zaštitom je kao spomenik kulture, biće sačuvano.

Planirano je i izmeštanje autobuske stanice. Realizacija projekta „Beograd na vodi“ uz dobru organizaciju vrlo je ostvarljiva. Investitorima ne prodajemo maglu, već čiste i infrastrukturno opremljene lokacije. Do faze početka gradnje kompleksa potrebna su ulaganja od oko jedne i po do dve milijarde evra. Svi sadašnji korisnici ovog državnog zemljišta moraće da urade ono što je odavno trebalo.

„Beograd na vodi“ imaće tri obale. Jednu savsku i dve koje će se dobiti probijanjem kanala, čime će deo lokacije postati veštačko ostrvo. Upravo će na tom delu da niknu luksuzni hoteli, koji će pešačkim mostom biti povezani sa kompleksom. Za pešake je planiran i stari železnički most, koji sada nije u funkciji i na njemu će se naći kafići i restorani.

„Projekat je baziran na ideji o izmeštanju trenutnih sadržaja, zadržavanju onoga što bi govorilo o duhu vremena koje je za nama i otvaranju novih potencijala koji bi bili u skladu sa savremenim stremljenjima modernog grada. Potreba da se zapušteno priobalje Save u samom srcu grada pretvori u novi gradski centar visokog stepena privlačnosti, nije samo od lokalnog već i međunarodnog značaja“, navodi Rupar.

Vizuelno i fizički biće povezan prekinuti potez od Ade Ciganlije do Kalemegdana. Najekskluzivnije mesto na lokaciji – obala, pripalo je turizmu, tačnije ekskluzivnim hotelima visokih kategorija opremljenim po najvišim svetskim standardima. U skladu sa visokim zahtevima ovakvih sadržaja, nametnula se potreba za odvajanjem te zone, a da se pri tome ne stvori osećaj potpune izolovanosti i to se postiže kanalom.

Kod Starog železničkog mosta planirani hotel predstavljaće novi simbol grada kao reperna tačka u vidu solitera visoke spratnosti. Nasuprot njemu, s druge strane, bliže Brankovom mostu, nalazi se potencijalna lokacija za još jedan visinski reper, pri čemu se vodilo računa o poštovanju urbanističkih zahteva. Sve će, naime, biti u skladu sa planskim dokumentima grada, koji su na snazi. Centralni pojas je zona stanovanja, koju od hotela deli kanal i pojas zelenila.

U kompleksu su planirani i tržni centri, mini-marina, komercijalni i sadržaji za sport i rekreaciju, a „Beogradom na vodi“ krstariće eko-voz. Slobodni umetnici će imati, takođe, svoj prostor. Od novoplaniranih objekata očekuje se savremeni urbani dizajn, koji sa tradicionalnim istorijskim nasleđem lokacije čini jedinstvenu celinu.

Postani deo Gradnja zajednice

Najnovije vesti s našeg portala svakog petka u vašem sandučetu.

Srodni tekstovi

1 komentar

  1. Beograd na vodi: Kula od 180 metara | Gradnja

    […] Pogledajte kako će izgledati Beograd na vodi. […]

Ostavite odgovor

Obavezna polja *