Prva linija beogradskog metroa; Foto: Beobuild
Aktuelno

Planirane trase beogradskog metroa zaobilaze najgušća naselja

Plan generalne regulacije beogradskog metroa ignoriše transportne prioritete i primarno razvija alternativne lokacije.

U zgradi Gradske uprave Grada Beograda, u toku je rani javni uvid plana gradnje metroa na kojem se vidi da trase ne samo zaobilaze najgušća naselja i odredišne tačke produžavajući trajanje putovanja, već i da onemogućuje optimalno kombinovanje sistema sa ostalim vidovima saobraćaja, piše Beobuild.

Najveći problem je u prioritetnoj prvoj liniji, međutim ozbiljne nelogičnosti postoje na čitavom sistemu. Prva linija koja bi se gradila od Makiša do Ade Huje i kasnije Mirjeva, na gotovo 50% trase prolazi kroz neurbanizovana područja ili samo po obodima naselja male gustine. Potpuno logična trasa osovine sever-jug (linija 1) sa pravca južnih naselja Žarkovo-Cerak-Vidikovac-Petlovo Brdo izmeštena je zapadno u Makiško polje, izvan postojećih stambenih i komercijalnih četvrti. Linija prolazi kroz gotovo nenaseljeno područje, a prvih 4 kilometara trase i čak tri stanice nemaju stanovanje u gravitacionom pojasu. Tek u Žarkovu ova linija prvi put dolazi do izgrađenog gradskog tkiva i kod Trgovačke ulice se priključuje na pravac Požeške ulice ka Banovom brdu.

Prva linija koja bi se gradila od Makiša do Ade Huje i kasnije Mirjeva, na gotovo 50% trase prolazi kroz neurbanizovana područja.

Kako piše Beobuild, slično je urađeno i na sredini njene trase, gde kod Kirovljeve ulice i Ade Ciganlije trasa izlazi na reku i kreće se pored Sajma, ispod Gazele i dalje Savskom ulicom do Savskog trga. Tu su umesto kritičnih tačaka, poput Železničke stanice u Prokopu, Kliničkog centra i Trga Slavija, zapravo pokrivene parcele koje tek treba da se grade, poput Šećerane, NIS-ovih skladišta, Hipodroma, Sajma i naravno Beograda na vodi. U ovom delu trase gravitacioni pojas takođe nema gusta naselja u obuhvatu, a putnici su tu u tranzitu zbog presedačkog čvorišta autobuskog sistema na Sajmu. Po izgradnji Linije 1, stanica Sajam neće generisati značajna izvorna putovanja, jer su trenutna posledica presedanja.

Ukrštanje metroa u Beogradu na vodi

U delu trase Linije 1 kroz centar grada, čak četiri metro stanice planirane su za projekat Beograd na vodi, a samo dve u centru grada – stanica Trg republike i Francuska. Imajući u vidu da je Beograd na vodi stambeno naselje u kome nisu planirane javne institucije i velike poslovne četvrti, postavlja se pitanje racionalnosti ove varijante. Ako na to dodamo da se u okviru Beograda na vodi planira i ukrštanje prve dve metro linije, sve prelazi u apsurd, pogotovo što ovakvim rešenjem putnici druge linije ne mogu stići do centra grada bez presedanja, zaključuje Beobuild.

Primedbe do 6. marta

U zgradi Gradske uprave Grada Beograda, u Ulici 27. marta 43-45 (sala u suterenu) u toku je rani javni uvid ovog plana, koji traje do 6. marta 2020. godine, svakog radnog dana od 9 do 18 časova. Ovo je važan korak u planiranju i prilika da se pojedinci, udruženja, institucije i celokupna zainteresovana javnost odredi u odnosu na predložena rešenja i podnesene svoje primedbe na plan zaključno sa 6. martom 2020.

Kad ste već ovde…

Postani deo Gradnja zajednice

Najnovije vesti s našeg portala svakog petka u vašem sandučetu.

Srodni tekstovi

Ostavite odgovor

Obavezna polja *