Proizvodna hala trebalo bi da bude završena polovinom sledeće godine; Foto: rimac-automobili.com
Građevinarstvo

120.000 kvadrata beline – NEVERAvatno gradilište Rimčevog kampusa iz vazduha

Fabrika kraj Zagreba, u kojoj će se praviti i automobil Nevera, biće održiva, ugljenično neutralna i neće biti opasana ogradom već potpuno otvorena za javnost.

Nakon 14 meseci izgradnje, Rimac Campus na periferiji Zagreba na putu je da dostigne svoju prvu veliku prekretnicu u prvoj polovini 2023.

Kako je saopšteno iz kompanije, planirano je da proizvodna hala ogranka Rimac Technology od 70.000 kvadrata, koju je projektovao zagrebački biro 3LHD, bude puštena u rad sredinom sledeće godine.

Pročitajte još na Gradnja.rs:

Izgradnja kampusa počela je pre 14 meseci; Foto: rimac-automobili.com

Sada je krov od 120.000 kvadrata prekriven membranom zbog čega se iz vazhuha vidi kao velika belina.

Kada bude završen, ceo Rimac kampus će biti održiv, ugljenično neutralan i usmeren na svoje stanovnike, navodi se dalje u saopštenju.

Ogroman, ravan krov proizvodnog objekta biće prekriven solarnim panelima za proizvodnju električne energije i biće povezan sa sedištem i zgradom za istraživanje i razvoj velikim zastakljenim restoranom suptilno utopljenim u pejzaž, sa širokim pogledom sa obe strane.

Sada je krov od 120.000 kvadrata prekriven membranom zbog čega se iz vazhuha vidi kao velika belina.

Na jednom kraju ove zgrade naći će se vrtić i prodajni prostor, a na drugom izložbeni prostor i muzej. Objekti za projektovanje i razvoj, uključujući i izradu prototipa, takođe će biti smešteni ovde.

Kampus bez ograde

Naravno, u skladu sa fokusom brenda na upečatljiv dizajn, inovacije i održivost, novi kompleks će sadržati brojne pametne i jedinstvene karakteristike, najavljuju iz Rimac grupe.

Među njima su urbana „močvara“ i livade, kao i vrt na krovu, komandni centar, VR sobe i nekoliko prostorija za razvijanje “top secret” projekata. U novom kampusu će se takođe nalaziti vrhunski showroom i bar.

Po završetku, ceo Kampus će biti okružen probnom stazom na licu mesta, koja je posebno razvijena da sadrži „ugao za zanošenje“.

Lokacija kampusa će takođe biti oslobođena ograda, potpuno otvorena za javnost da uživa u prostoru i da se druži sa zaposlenima u Rimcu.

Izgradnja proizvodnog pogona je prioritet u odnosu na druge oblasti kampusa; Foto: rimac-automobili.com

Dom za 2.500 zaposlenih

Proizvodna hala u Kerestincu će predstavljati srce novog kampusa, koji će, kada bude završen, takođe udomiti i 2.500 zaposlenih Rimac grupe.

Kampus će postati ne samo baza za globalnu proizvodnju Rimac komponenti i vozila, već i korporativno sedište i centar za istraživanje i razvoj.

Ravan krov proizvodne hale biće prekriven solarnim panelima; Ilustracija: rimac-automobili.com

Rimac sarađuje sa Poršeom, Hjundaijem, Automobili Pininfarina, Aston Martinom i mnogim drugim.

Izgradnja proizvodnog pogona je prioritet u odnosu na druge oblasti kampusa od 200.000 m2 zbog brzog rasta ogranka Rimac Technology u okviru Rimac grupe, dodaje se u saopštenju.

Rimac Technology razvija i proizvodi napredne komponente za elektrifikaciju za najveće svetske OEM proizvođače i već sarađuje sa Poršeom, Hjundaijem, Automobili Pininfarina, Aston Martinom i mnogim drugim.

„Kada Kampus bude u potpunosti završen, hala će već biti u punom kapacitetu za isporuku projekata Rimac Technology“ – kaže se u kompanijskoj objavi za javnost.

Rimac kampus projektovan je kao održiv i ugljenično neutralan; Ilustracija: rimac-automobili.com

U planu izgradnja novog „Mega kampusa“

Mate Rimac, osnivač i izvršni direktor Rimac grupe, rekao je: „Kada je projekat kampusa dobio zeleno svetlo, imali smo 400 zaposlenih. Danas ih imamo više nego trostruko više, a već znamo da će Kampus biti samo početak naših planova proširenja. Po završetku celog projekta, naše kancelarije će biti pune, a proizvodna hala će raditi stopostotnim kapacitetom”.

“Iako na Kampus gledamo kao na naš dugoročni dom, već planiramo i izgradnju novog ‘Mega kampusa’ – izgrađenog na zemljištu tri puta većem od sadašnjeg kampusa – fokusiranog na još dalje povećanje potencijala proizvodnje Rimac Technology“ – dodao je Rimac.

Kampus se gradi na parceli od 200.000 kvadrata; Ilustracija: rimac-automobili.com

U potpunosti operativan 2024. godine

Projekat Rimac Campus je jedan od najvećih građevinskih projekata koji su trenutno u toku u Evropi, ne samo u automobilskoj industriji, ističu iz hrvatske kompanije.

Predstavljajući ukupnu investiciju vrednu više od 200 miliona evra, sa 100.000 m2 izgrađenog prostora na parceli od 200.000 m2, kampus bi trebalo da bude u potpunosti operativan tokom 2024. godine.

Izabrali smo za vas...

Postani deo Gradnja zajednice

Najnovije vesti s našeg portala svakog petka u vašem sandučetu.

Srodni tekstovi

Ostavite odgovor

Obavezna polja *