Foto: Ruetemple
Arhitektura, Izdvojeno

Saveti za arhitekte koji rade od kuće usled pandemije Covid-19

Izbijanje pandemije uzrokovalo je da oko 900 miliona ljudi širom sveta ostanu kod kuće. Ali kako na pravi način organizovati rad u kućnim uslovima? Saznajte ovde!

Izbijanje pandemije koronavirusa potpuno je promenilo način rada za veliki broj ljudi. Među njima je i mnoštvo arhitekata i dizajnera koji rade od kuće kako bi smanjili socijalne kontakte i time doprineli suzbijanju daljeg širenja koronavirusa.

Iako je nekima ovakav način rada stran, ArchDaily deli sa nama principe kako ne samo da efektno radite od kuće, već i da ovo vreme iskoristite za unapređenje svojih veština, znanja i da se dodatno razvijete kao arhitekta.

Generalni saveti

Pridržavajte se zvaničnih uputstava: budite u toku sa aktuelnim savetima Svetske zdravstvene organizacije (WHO) ali i lokalnih zdravstvenih organa što je za Srbiju sajt covid19.rs.

Ograničite praćenje vesti: bitno je da budete u toku sa aktuelnostima, ali stalno praćenje vesti i društvenih mreža ne samo da će poremetiti vaš tok rada već će i bespotrebno povećati anksioznost. Savet je da u toku radnog vremena potpuno izbacite praćenje vesti.

Savet je da u toku radnog vremena potpuno izbacite praćenje vesti.

Održavajte rutinu: čak i kada radite od kuće, dnevna rutina je važna za održavanje vaše produktivnosti, mentalnog zdravlja, a i nivoa sreće.

Ostanite povezani i budite smireni: prirodno je da u ovakvim situacijama ljudi postanu zabrinuti ili anksiozni. Imajući to u vidu, primarna ideja ovog članka je da se ukaže na to kako vreme koje provodite van kancelarije može biti glavna pozitivna prilika da usvojite nove veštine, navike i znanja.

Održavanje radnog okruženje: pristup softveru i tehnologiji

Rad u cloudu: brojni poznati programi za projektovanje nude sisteme zasnovane na radu u cloudu, poput Autodesk BIM 360 i Graphisoft BIMcloud.

Kreativni proces u cloudu: mnoge aplikacije i programi nude da skice i ideje predstavite kroz digitalnu formu. Moći ćete da definišete svoje ideje digitalno i van fizičke kancelarije i da ujedno sebi olakšate proces kreiranja. Glavni među pomenutim je Morpholio, čije aplikacije Trace i Board omogućavaju lako skiciranje, razvijanje dizajna i međusobno predstavljanje ideja. Usled krize izazvane koronavirusom, Morpholio nudi besplatnu mesečnu probnu verziju obe aplikacije.

Foto: Morpholio

Premestite fajlove u cloud: platforme poput Dropboxa i Google Drivea omogućavaju besplatno skladištenje i deljenje informacija na siguran način.

Pripremajte dokumentaciju zajedno sa članovima tima: koristite Microsoft Office 365 ili Google G-Suite, kako bi svi članovi tima mogli istovremeno da uređuju tekstualne datoteke, proračunske tabele i prezentacije. Takođe, vrlo zgodna aplikacija za arhitekte jeste VOLUM3 kojeg je razvio renomirani zagrebački studio 3LHD.

Ostanite u bliskom kontaktu s članovima tima: možete koristiti Slack kanale za deljenje ideja i organizovanje strategije. Besplatna verzija Slacka je svakako zgodna alatka koja omogućava korisnicima da povežu svoje Google kalendare, Trello tabele pa čak i liste rođendana. Slack takođe omogućava članovima tima da naznače svoj „status“, odnosno da obaveste ostale ukoliko se nalaze na sastanku, na pauzi ili su bolesni. Obratite pažnju kako vam je Slack struktuiran, da ne bi napravili previše kanala, što bi vam poremetilo rad.

Redovno držite virtuelne sastanke: možete ih održavati poput aplikacije Google Meet za šta su vam potrebni samo Google nalozi, ili preko aplikacije Zoom. Održavanje video sastanaka od ključnog je značaja za održavanje osećaja zajednice među kolegama ali i izbegavanje nesporazuma.

Studio Zabriskie radni dan počinje uz kafu, ali na video konferenciji na aplikaciji ZOOM; Foto: Zabriskie

Održavanje video sastanaka od ključnog je značaja za održavanje osećaja zajednice među kolegama ali i izbegavanje nesporazuma.

Upravljajte svojim projektima i resursima: možete koristiti Trello za mapiranje razvoja sadržaja i ideja, kako bi svakom članu tima bilo jasno u kojoj fazi se svaki projekat nalazi. U arhitektonskoj praksi Deltek i Newforma nude detaljnija i opsežnija sredstva za struktuisanje svih informacija o projektima kao i o njihovim fazama.

Smanjite broj alata na minimum: dok ćete u kancelariji koristiti mnoštvo alata i platformi za razmenu informacija, tokom rada od kuće poželjno je da se kanali za razmenu informacija svedu na minimum kako bi sve bilo jasnije a rad produktivniji i bez nesporazuma.

Stvaranje zdrave ravnoteže u poslovno-privatnom životu

Crpite inspiraciju iz svog uzora: organizujte svoje svakodnevnu rutinu i pogledajte kako su neki od najbrilijantnijih svetskih umova organizovali svoje dane.

Napravite zonu namenjenu radu: kako biste povećali produktivnost, razmislite o nabavci velikog ekrana poput televizora ili dva monitora, naravno ukoliko vam finansije to dozvoljavaju. Ukoliko su planovi da ćete raditi od kuće na duži vremenski period razmislite o ulaganju u dobru tastaturu ili miš. Pronađite stolicu koja odgovara vašim leđima i kako bi vam bilo dodatno udobnije podignite ekran do visine očiju, pomoću stalka ili knjiga. Svakako, možda i najbitnije pazite da vaš radni prostor ima dovoljno sunčeve svetlosti i da bude redovno provetravan.

Ostani kod kuće, napravi radni kutak i smanji mogućnost širenja zaraze; Foto: Gradnja.rs

Preispitajte vaše radno vreme: rad od kuće uglavnom nije kontinuiran i ne možete jednostavno definisati pauzu za ručak, ali sa druge strane radite od kuće što može biti produktivnije te se radni sati sa standardnih osam mogu smanjiti na pet. Iskoristite efikasno ovaj preostali period vremena da naučite novi softver ili proučite temu koja će vam biti korisna za dalji rad.

Ublažavanje skretanja pažnje: razmislite o primeni tehnike Pomodoro, koja funkcioniše tako što ćete svoj raspored podeliti na radne blokove od 25 minuta, podeljene pauzama od po 5 minuta. Ukoliko vam pažnju odvraća telefon ili internet, postavite svoj uređaj na režim letenja ili spavanja i stavite ga van domašaja ruke.

Pronađite svoj zen: svi smo maštali o tome da postanemo baš „ta“ osoba koja meditira svakog jutra kako bi se pripremila za naporan dan ili radi jogu u večernjim satima kako bi označila kraj dugog dana. Naime, ta tačka prelaska sa poslovnog na privatno, kada radite od kuće je od velikog značaja. Pogledate besplatne časove joge i meditacije na EkhartYoga, koji su osmišljeni da saniraju anksioznost i stres.

Ostanite aktivni: u trenutnim uslovima možda nećete biti u mogućnosti da napustite svoj dom radi vežbanja. Kako bi se pozabavili ovom tematikom The New York Post je nedavno objavilo listu fitnes aplikacija za vežbanje kod kuće, kako biste mogli da nastavite sa fizičkom aktivnošću i tokom karantina.

Isključite se: disciplina je veoma bitna kada radite od kuće, kako bi nivo produktivnosti bio zadovoljavajući. Isto tako, veoma je bitno odvojiti se od posla kada je to potrebno. The New York Times je kreirao listu preporuka šta biste mogli da čitate i slušate kako biste se razonodili.

Otvorite um: onlajn učenje

Naučite novi program: uz uspostavljanje rutina, sada je savršeno vreme da se posvetite učenju novog programa. Ovo su neka od mesta na kojim možete pronaći softverske tutorijale.

Krenite u virtuelnu posetu muzejima: iako su mnogi muzeji zatvoreni za javnost, njihovi eksponati se i dalje mogu pogledati onlajn. Pogledajte koje to domaće i strane muzeje možete virtuelno posetiti.

Završite onlajn kurs: tokom prošle godine ArchDaily je postavilo listu sa 12 online kurseva koji su povezani sa arhitekturom.

Foto: Max Griboedov

Saznajte više o konstrukcijama i materijalima: pored kurseva usmerenih na arhitekturu pogledajte i listu kurseva koji su fokusirani na materijale i izgradnju.

Unapredite veštine: Pogledajte Top 5 YouTube kanala za unapređenje veština u periodu izolacije

Slušajte intervjue slavnih arhitekata: iako je Muzej umetnosti u Luizijani zatvoren za javnost, njihova impresivna kolekcija intervjua i dalje je dostupna zahvaljujući Louisiana Channel. Više intervjua možete pronaći na na Archdaily listi iz 2019. godine.

Besplatni kursevi u o arhitekturi: Od moderne japanske arhitekture pa sve do savremenih arhitektonskih pristupa: ove kurseve Hardvarda i MIT-a ne bi trebalo propustiti.

Saznajte više o radu na daljinu: Linkedin Learning su kreirali odličan kurs za rad na daljinu, nudeći savete za prilagođavanje vašem novom okruženju, kao i pregled alata koji vam mogu pomoći u virtuelnoj komunikaciji.

Kako je na trenutnu situaciju odgovorila arhitektonska praksa

MAD Architects: „U kancelariji u Pekingu imamo oko 100 ljudi. Sa mnoštvom tekućih projekata i osoblja koji su u različitim vremenskim zonama, veoma je izazovno. Pre svega, pobrinuli smo se da svako ima internet i računare na mestu na kom se nalazi. Zatim pristupamo kancelarijskim datotekama preko programa za rad na daljinu. Naši dnevni interni i eksterni sastanci obavljaju se preko Zooma i za sada tako radi. Pored posla, svim našim kolegama nedostaje naše zajedničko vreme, ali veza je i dalje jaka.“

Foto: MAD Architects

Carlo Ratti Associati (Turin + New York): ‘Nikada ne dozvolite da se ozbiljna kriza protraći.’, tako je rekao bivši gradonačelnik Čikaga pre nekoliko godina. Kao dizajnerskoj kancelariji koja je posvećena pozitivnim društvenim promenama, ograničenja koja nam nameće pandemija utiču na nas da postavimo nove prioritete. Kada govorimo o radu na daljinu, nije uvek lako razumeti ideje jednih od strane drugih tokom zajedničkog sastanka preko Skypea ili Zooma, posebno kada su ljudi raštrkani na tri kontinenta i u različitim vremenskim zonama. Ipak, pravi izazov sa kojim se suočavamo u ovom trenutku je da uspemo da iskoristimo svoje veštine da bismo pomogli društvu da prevaziđe trenutnu krizu. Projekat izgradnje ekspresnih bolnica CURA, koji je rezultat interdisciplinarne radne grupe koju čine inženjeri, lekari, vojni stručnjaci i nevladine organizacije, predstavlja naš način da idemo u tom pravcu.“

Mizzi Studio: „Uprkos činjenici da su ovo teška vremena, moj najveći savet bi bio da pokušano da iskoristimo ovaj jedinstveni period. Arhitekte koje stižu sa posla na vreme? Kako ludo to zvuči! Sada uspevam da kupam svoju decu svaku noć i kao rezultat ovoga nikada nisam bio bliži svojoj porodici. Ostanite na sigurnom!“

SOM: „Budite fleksibilni, komunicirajte često i slušajte svoje ljude. Toliko je nepoznatog o Covid-19, ali to je posao za vođu da planira niz scenarija i da bude siguran da su sve pripreme obavljene, i da vodi sa duhom optimizma. U tom cilju smo uzeli veoma promišljen pristup komunikaciji, jer radimo na daljinu, i znamo da je ovo neizvesno i zabrinjavajuće vreme za mnoge ljude. Redovno se čujemo sa našim članovima tima, uzimamo povratne informacije, prilagođavamo se i delimo ažuriranja iz svakog grada i svake kancelarije sa čitavom firmom. U ovim izazovnim vremenima, naš fokus je na održavanju poverenja i na tome da linija komunikacije bude dobra. Možda i najvažnije, bitno je da ne zaboravimo da odvojimo vreme za smeh i zabavu, jer svima nam je potrebno malo više radosti.“

Foster + Partners: „Već neko vreme se trudimo da radimo od kuća i naše azijske kancelarije do sada su sve uspešno obavile. Fizičke kancelarije su ponovo otvorene u Hong Kongu, Šenženu, Šangaju i Pekingu. Preko 90% naših timova u Londonu trenutno veoma efikasno i zajedno radi od kuće.“

Kad ste već ovde…

Srodni tekstovi

PRIJAVI SE NA NEWSLETTER

Najnovije vesti s našeg portala svakog petka u vašem sandučetu.

1 komentar

  1. ELENA

    Odličan aktuelni tekst kao i prikazan radni kutak koji obezbeđuje sve tražene uslove za prijatan rad iz svog doma.?

Ostavite odgovor na ELENA Odustani od odgovora

Obavezna polja *