Projekat je vredan 15 milijardi evra; foto: #FinEstBayArea
Svetski projekti

Koautor Angry Birdsa spaja Helsinki i Talin podvodnim tunelom

Dva paralelna železnička tunela prečnika 17,3 metra smanjiće vreme putovanja između finske i estonske prestonice sa dva sata trajektom na 20 minuta vozom.

Projekat vredan 15 milijardi evra koji bi trebalo da poveže prestonice Helsinki i Talin kroz tunel ispod Baltičkog mora stvoriće ova gradska područja „mnogo bolje“ za tehnološke startape od Silicijumske doline, kaže idejni tvorac ovog poduhvata Peter Vesterbacka, a prenosi Dezeen.

Vesterbacka, koji je ranije radio u finskoj gejming kompaniji Rovio i pomogao u stvaranju senzacije zvane Angry Birds, sada je osnivač i izvršni direktor projekta Finest Bay Area. Naziv, koji kombinuje prva tri slova Finske i Estonije, odražava želju da se Helsinki i Talin spoje u novu panbaltičku metropolu.

Pročitajte još na Gradnja.rs:

Naziv projekta kombinuje prva tri slova Finske i Estonije: foto: #FinEstBayArea

Uspešniji od Silikonske doline i Kine

Projekatom Finest Bay Area planira se izgradnja 200.000 domova u četiri nova okruga, uključujući i pristupačan smeštaj za 50.000 ljudi na veštačkom ostrvu na Baltiku.

Vizija je da se privuku talenti iz celog sveta u oblast koja je već vodeće središte za tehnološke startapove, a da se pritom izbegne nejednakost koja vlada u Silikonskoj dolini, naveo je Vesterbaka.

„Mi nismo Silikonska dolina; mi smo mnogo, mnogo bolji“, rekao je Vesterbactka nedavno u Torinu, te dodao: „To je polazna tačka. Silikonska dolina ima mnogo izazova, a nejednakost je jedna od najvećih.“

Vesterbacka tvrdi i da su Estonija i Finska već sad prva i druga najuspešnija zemlja u privlačenju preduzetničkog kapitala i da Helsinki ima najveći broj gejming kompanija po glavi stanovnika na svetu.

„Imamo najveću gustinu startapa, najveći iznos preduzetničkog kapitala raspoređenog u te startapove po glavi stanovnika“, tvrdi on. „Mnogo smo uspešniji od Silikonske doline, mnogo uspešniji od Kine”.

Sve te priče o uspehu koje dolaze iz Silikonske doline postoje samo zato jer se tamo okupljaju talenti.

„Takođe je od ključne važnosti da izgradimo dovoljno pristupačnih stanova u velikom obimu“, dodao je on, ističući da San Francisko i druga područja Silikonske doline pate od izuzetno visokih stambenih troškova.

Ali projekat, koji se inače finansira iz privatnih fondova, ima za cilj i da ponovi uspeh Silikonske doline kada je privlačenje talenata iz drugih zemalja u pitanju, rekao je Vesterbacka.

„Sve te priče o uspehu koje dolaze iz Silikonske doline postoje samo zato jer se tamo okupljaju talenti”, objasnio je on.

Dvadeset odsto stanovništva činiće studenti; foto: #FinEstBayArea

Od grada do grada za 20 minuta

Dva paralelna železnička tunela prečnika 17,3 metra smanjiće vreme putovanja između gradova sa dva sata trajektom na 20 minuta vozom. Jedan tunel će biti namenjen putničkim vozovima, a drugi će prevoziti teret.

„Mi povezujemo Helsinki i Talin tunelom“, rekao je Vesterbacka. „Pretvaramo ga u jedno ujedinjeno velegradsko područje sa oko dva miliona ljudi”.

Oblast bi se na kraju mogla proširiti i uključiti Stokholm i Sankt Peterburg, rekao je Vesterbacka u svom govoru na urbanističkoj konefrenciji “Utopijski sati” u Torinu.

Veštačko ostrvo udaljeno je 15 kilometara od finske obale; foto: #FinEstBayArea

Evropski kampusi azijskih univerziteta

Novi stambeni kompleksi biće izgrađeni oko četiri stanice – na aerodromu u Helsinkiju, oblasti Otaniemi/Keilaniemi (Otakeila) u blizini Helsinkija, veštačkog ostrva 15 kilometara od finske obale, te na aerodromu u Talinu.

„I sva područja stanica će imati svoje univerzitete“, dodao je Vesterbecka. „Razgovaramo sa nekoliko ustanova, uglavnom u Aziji. Oni će imati svoje evropske kampuse u oblastima stanica. Dvadeset odsto stanovništva biće studenti.“

„Radimo na povećanju broja inostranih studenata u Finskoj na 250.000“, objasnio je on. „Povećavamo fond talenata. Obrazovanje je u osnovi ovoga. To je jako, jako važno.“

Gradimo tunele, a ne zidove

„Cilj je da se tunel završi i vozovi krenu do 24. decembra 2024. godine“, najavio je tom prilikom Vesterbecka.

On dodaje da fizička izgradnja nije počela, ali da je njegova kompanija završila procenu uticaja na životnu sredinu na finskoj strani, a vlade Finske i Estonije su potpisale međunacionalni memorandum o razumevanju“, dodao je on.

„Dakle, mi gradimo tunele, a ne zidove. Mi okupljamo ljude, a ne razdvajamo ih“, rekao je na kraju Vesterbecka.

Izabrali smo za vas…

Postani deo Gradnja zajednice

Najnovije vesti s našeg portala svakog petka u vašem sandučetu.

Srodni tekstovi

Ostavite odgovor

Obavezna polja *