Arhitektura

Umesto fabrike Citroën niče briselski Centar Pompidu

Stara fabrika automobila od 20.000 kvadrata u užem gradskom jezgru biće pretvorena u novo mesto koje će pripadati svim građanima prestonice Belgije.

Tim kojeg čine firme noAarchitectenEM2N, kao i Sergison Bates osvojili su prvo mestu na konkursu za prenamenu bivše fabrike Citroëna u briselski Centar Pompidu u okviru kojeg će biti Muzej savremene umetnosti, arhitektonski centar i raznovrsni javni prostori. Vizija arhitekata bila je da stvore takav projekat koji „reflektuje ulogu muzeja 21. veka na društvo, u kojoj je on treba da privlači pažnju javnosti.“

Pogled sa kanala

Postojeća zgrada je potpuno ogoljena kako bi postala laganija i samim tim privlačnija za posetioce.

Stara fabrika automobila od 20.000 kvadrata u užem gradskom jezgru bila je za arhitekte veliko prazno platno na kojem su mogli da iskažu svu svoju kreativnost. Tim je predložio da se postojeća zgrada potpuno ogoli kako bi ona postala laganija i samim tim privlačnija za građane. Nekadašnji izložbeni salon dobio je ulogu centralnog ulaza koji će ugostiti izložbeni hol i javni prostor. Iza salona prostire se ogromna fabrička radionica, u kojoj su nekada odzvanjali zvuci industrijskih mašina, koja će sada biti horizontalno proširena dodavanjem spratova, rampi i staklenog krova.

Umesto fabrike automobila, centralni hol

Mamac za posetioce

Unutar postojećeg prostora biće dodata tri volumena koji će služiti kao prostori za muzej, arhitektonsku arhivu i veliki auditorijum. Volumeni prave prostore različite veličine i atmosfere sa zadatim klimatskim uslovima za svaku funkciju ponaosob. Tri volumena, koji su vidljivi spolja, služe kao mamci za privlačenje publike u zgradu.

Veliki auditorijum

Muzej kao mesto za rad

Kako navode arhitekti, cilj ovog projekta je da se vrati produkcija u grad, i to tako što će umetnici zameniti industriju. Kreativci će biti dobrodošli da u briselskom Centru Pompidu stvaraju, jer je ideja „da se muzej više ne posmatra kao nekakva arhiva već mesto za rad„, zaključuju arhitekte koje su pobedile u konkursu sa ovim zanimljivim rešenjem.

Impresivni galerijski prostori

Budžet za ovaj projekat iznosi 125 miliona evra, a on bi trebao da krene sa realizacijom sledeće godine.

Prenamena fabrike automobila u muzej koštaće 125 miliona evra

Foto: NOA / EM2N / SBA

Kad ste već ovde…

Postani deo Gradnja zajednice

Najnovije vesti s našeg portala svakog petka u vašem sandučetu.

Srodni tekstovi

1 komentar

  1. Zoran

    Sveze novosti oko ovoga:
    https://kanal.brussels/en/news/kanal-future-museum-modern-and-contemporary-art-has-received-planning-permit
    🙂
    Pitam se (i ne znam odgovor) – kako ce se regulisati insolacija ovoga?
    Znate li?

Оставите одговор на Zoran

Obavezna polja *