Valoviti vodotoranj prkosi konvencionalnim konstrukcijama ovog tipa. Foto: White Arkitekter
Konstrukcije

Šveđani su pokazali da vodotoranj ne mora isključivo da bude u formi tornja

Valoviti vodotoranj prkosi konvencionalnim konstrukcijama ovog tipa.

Arhitektonska firma White Arkitekter isprojektovala je vodotoranj VAGA koji će se graditi na brdu švedskog mesta Varberg. Valovita struktura, koja bi trebalo da zatalasa ovaj predeo, uzdrmala je i temelje o ustaljenom načinu konstruisanja vodotornja u vertikalnoj ili kružnoj formi.

Toranj će imati dva rezervoara (vidi poprečni presek dole) za čuvanje vode postavljena na osam betonskih stubova i jedno centralno jezgro, koji su nadovezani jedan na drugi naglašavajući horizontalnost konstrukcije.

Ovaj džinovski prostorni reper projektovan je tako da mu se menja izgled što je rezultat igre svetlosti i senke.

Čitava konstrukcija je prekrivena konkavnim panelima čiji se izgled u toku dana menja zahvaljujući pomeranju senke i na taj način se pojačava efekat valovitosti.

„Ovaj džinovski prostorni reper projektovan je tako da ima promenljiv izgled. Dok se sunce u toku dana kreće oko tornja, zakrivljena konstrukcija menja izgled što je rezultat igre svetlosti i senke.“ – rekao je glavni arhitekta Mattias Lind i dodao: “Ovaj oblik dočarava fluidnost što je sinonim za namenu vodotornja, a ujedno je i veoma uočljiv i s velike udaljenosti u okolnom ravničarskom predelu.“

10.000 m3 vode

Toranj VAGA zapravo je pobedničko rešenje konkursa koji je organizovala lokalna vodovodna kompanija Vivab. Zadatak konkursa bio je da se osmisli objekat koji će postati jedinstveni reper Varberga, ali i koji će biti u stanju da skladišti 10.000 kubnih metara vode i to pod dovoljnim pritiskom kako bi se obezbedilo neometano snadbevanje grada vodom koji je u poslednje vreme u značajnoj meri proširen.

Vidljiv sa svih strana

Vodotoranj će biti postavljen na vrhu brda kako bi se postigao odgovarajući pritisak, a ujedno takva lokacija omogućava da objekat bude uočljiv, kako iz grada, tako i sa evropskog autoputa E6 koji povezuje Kopenhagen, Geteburg i Oslo.

Izgradnja je planirana za početak 2020. godine i očekuje se da će radovi trajati dve godine.

 

Grafičke podloge:

Osnova vodotornja

Simetrična konstrukcija ima osam stubova, jedno centralno jezgro za vertikalnu komunikaciju i održavanje, dok su dva rezervoara za vodu postavljena osno simetrično.

Presek vodotornja

Rendering: White Arkitekter, via Dezeen

Kad ste već ovde…

Postani deo Gradnja zajednice

Najnovije vesti s našeg portala svakog petka u vašem sandučetu.

Srodni tekstovi

Ostavite odgovor

Obavezna polja *