{"id":50780,"date":"2016-04-21T11:58:51","date_gmt":"2016-04-21T09:58:51","guid":{"rendered":"http:\/\/www.gradnja.rs\/?p=50780"},"modified":"2016-04-21T10:13:50","modified_gmt":"2016-04-21T08:13:50","slug":"hocemo-li-graditi-zgrade-iznad-postojecih-gradskih-parkinga","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.gradnja.rs\/hocemo-li-graditi-zgrade-iznad-postojecih-gradskih-parkinga\/","title":{"rendered":"Ho\u0107emo li graditi zgrade iznad postoje\u0107ih gradskih parkinga?"},"content":{"rendered":"

Plan izgradnje iznad parkinga, osim \u0161to bi bio br\u017ei, bio bi i jeftiniji\u00a0jer novo gra\u0111evinsko zemlji\u0161te nije potrebno.<\/strong><\/p>\n

Slobodnih parcela za gradnju u razvijenim gradovima sve je manje. Ono \u0161to je ostalo slobodno, prodaje se po paprenim cenama \u0161to uti\u010de na rast cena nekretnina. Zbog toga je potrebno razmisliti o alternativnim prostorima pa je britanska firma Bill Dunster Architects<\/a><\/strong>, primarno orijentisana ka odr\u017eivim i pristupa\u010dnim objektima, predstavila svoje vi\u0111enje ovog re\u0161enja. Projekat odr\u017eive gradnje, nazvan ZEDpod<\/strong>, zapravo je sistem pristupa\u010dnih stambenih objekata, koji bi bili gra\u0111eni iznad postoje\u0107ih parkinga u bilo kom gradu koji je zainteresovan za ovakavu akciju.<\/p>\n

\"ZEDpod<\/a><\/p>\n

Obzirom da ZEDpod<\/strong> projekti podrazumevaju izgradnju prefabrikovanim elementima, \u010ditav kompleks ku\u0107a mogao bi biti postavljen iznad parking zone u toku jednog vikenda, pi\u0161e Contemporist<\/a><\/em>.<\/p>\n

\"ZEDpod<\/a><\/p>\n

Projekat ZEDpod<\/strong> podrazumeva\u00a0integrisananje sistema solarnih plo\u010da na krovovima objekata, koji bi omogu\u0107ili da manje tro\u0161kove\u00a0za\u00a0dodatnu energiju. Tako\u0111e, projekti su ra\u0111eni po principu zero-carbon i zero-waste programa, \u0161to zna\u010di da su\u00a0maksimalno orijentisani o\u010duvanju \u017eivotne sredine.<\/p>\n

\"ZEDpod<\/a><\/p>\n

Svaka od ku\u0107a u nizu imala bi \u0161irnu standardnog parking mesta, tako da bi standardna jedinica imala povr\u0161inu od 22 metra kvadratna<\/strong>, dok bi jedinice koje imaju i sprat imale povr\u0161inu od 60 metara kvadratnih<\/strong>.<\/p>\n

\"ZEDpod<\/a><\/p>\n

Na povr\u0161ini koja prekriva prolaze parking zone moglo bi da se organizuje zajedni\u010dko dvori\u0161te svih stanara.<\/p>\n

\"ZEDpod<\/a><\/p>\n

\"ZEDpod<\/a><\/p>\n

Dobra zvu\u010dna izolacija pobrinu\u0107e se da ovaj momak mo\u017ee mirno da spava…<\/p>\n

\"ZEDpod<\/a><\/p>\n

\"ZEDpod<\/a><\/p>\n

Da se ne radi samo o viziji, govori i podatak da je test objekat ve\u0107 montiran.<\/p>\n

\"ZEDpod<\/a><\/p>\n

Pogledajte \u0161ta o projektu ZEDpod<\/strong> ka\u017ee njegov glavni arhitekta i kako on izgleda u izvedenom stanju.<\/p>\n