Nije tačno da će u maju biti raspisan tender za izbor tri kompanije, koje će upravljati projektima izgradnje autoputeva u Srbiji. Tender je već u toku, ali za izbor stručno tehničkog nadzora nad izvođenjem radova na deonicama Koridora 10, koje se finansiraju iz međunarodnih kredita, a ne za upravljanje projektima.

Ovako Milutin Mrkonjić, ministar za infrastrukturu, objašnjava kako je došlo do zabune posle izjave kolege Mlađana Dinkića da će ubuduće osim preduzeća „Koridor 10“ i „Puteva Srbije“ projekte voditi još tri kompanije.

– Moja je procena da velike projekte na putnoj mreži bez problema mogu da iznesu „Putevi Srbije“ i „Koridor 10“ i nema potrebe da se formira ili na tenderima traži bilo kakvo novo preduzeće i time stvara konfuzija – ističe Mrkonjić. – Isto nema potrebe da govorimo o tome ima li Srbija stručnjake za sve vrste poslova u građevinarstvu. Zna se da ima, i to vrhunske. U Vladi Srbije trebalo bi svako da radi svoj posao.

Mrkonjić objašnjava da prema Zakonu o ministarstvima i Zakonu o javnim putevima, samo je Ministarstvo za infrastrukturu nadležno da upravlja i realizuje projekte izgradnje saobraćajne infrastrukture.
– Drago mi je što ima puno interesovanja za ove poslove, ali nije dobro da se unosi zabuna. Unutar Ministarstva za infrastrukturu postoje „Putevi Srbije“ i „Koridor 10“ i to su jedina preduzeća koja danas rade i koja će i dalje raditi na realizaciji izgradnje autoputeva u Srbiji.

Na primedbe da ne postoji projektna dokumentacija i da se zbog toga kasnilo sa radovima na Koridoru 10, ministar Mrkonjić kaže da nisu projektanti krivi što im do pre godinu i po dana niko nije naručio da rade projektnu dokumentaciju za najvažniji putni pravac u Srbiji. Imamo tri velike projektantske kuće koje su osposobljene da kvalitetno i brzo pripreme projekte, tendersku dokumentaciju i obavljaju nadzor. To su Saobraćajni institut CIP, Institut za puteve Beograd i Centar za projektovanje Vojvodine.

Početak gradnje

Ove godine otvaramo gradilišta na ukupno 200 kilometara Koridora 10 od kojih ćemo do 31. decembra završiti 110 kilometara – najavljuje Mrkonjić. – Za severni krak Koridora 10 tender je još u toku. Naredne nedelje plan je da se sa izvođačem potpiše ugovor a početak radova najavljujem za 27. mart. Istog dana počinje i izgradnja obilaznice oko Dimitrovgrada. Deonica obilaznice oko Beograda od Batajnice do Dobanovaca kreće 1. maja. Kako više ne možemo da računamo na donaciju Grčke iz „Helenik plana“ predložiću Vladi Srbije da deonicu od Levosoja do Neradovca delimično sami finansiramo. I tu bi radovi mogli da počnu 1. maja, a za 7. jul planiramo da otvorimo gradilišta na delu od Grabovnice do Grdelice i od Neradovca do Vladičinog Hana.
(eKapija)