Novi muzej na Bledu delo je čuvenog Dejvida Čiperfilda
Zgradu definiše niz prostorija, dvorišta i terasa koje ne samo da stvaraju idealan ambijent za kolekciju, već i posetiocu pružaju snažan osećaj povezanosti sa okolnim pejzažom.
Postrani volumeni sa jednovodnim krovovima organizovani su u kompoziciju Muzeja Lah, muzeja savremene umetnosti koji britanski studio David Chipperfield Architects projektuje uz Bledsko jezero u Sloveniji, sa otvaranjem planiranim za leto 2026. godine.
Objekat površine od 5.000 kvadratnih metara gradi sa ciljem da postane prostor u kom će po prvi put biti predstavljena umetnička kolekcija švajcarske neprofitne organizacije Fondacija Lah. Muzej Lah naručili su slovenački filantropi Igor i Mojca Lah, osnivači fondacije.
Podsetimo, Igor Lah je predsednik Vaider grupe u Švicarskoj, kao i vlasnik proizvođača stakla Steklarna Hrastnik koja je kupila Srpsku fabriku stakla u Paraćinu, dok je njegova supruga Mojca suosnivačica fondacije i rizničarka Vaider grupe.
Pročitajte još na Gradnja.rs:

Muzej povezan sa brdskim ambijentom
Kako su za Dezeen objasnili iz studija David Chipperfield Architects, dizajn Muzeja Lah crpi inspiraciju iz „lokacije muzeja u prelepoj prirodi u blizini Bledskog zamka“.
„Različiti volumeni zgrade objedinjeni su nizom iskošenih krovova prekrivenih crepom, koji muzej povezuju sa brdskim ambijentom. Zgradu definiše niz prostorija, dvorišta i terasa koje ne samo da stvaraju idealan ambijent za kolekciju, već i posetiocu pružaju snažan osećaj povezanosti sa okolnim pejzažem“, rekao je osnivač studija Dejvid Čiperfild.

U budućem muzeju biće izloženo više od 800 umetničkih dela, kako međunarodnih, tako i slovenačkih umetnika.
Arhitekta Čiperfild, laureat Prickerove nagrade za 2023. godinu, istakao je da se raduje što će muzej postati važna kulturna lokacija sa sadržajem značajnim za ceo region, te će to biti još jedan razlog da ljudi posete ovaj prelepi grad.
U budućem Muzeju Lah biće izloženo više od 800 umetničkih dela, kako međunarodnih, tako i slovenačkih umetnika, nastalih u periodu od 1945. godine do danas.

Dizajn studija David Chipperfield Architects vođen je i dimenzijama i tehničkim zahtevima umetničkih dela iz kolekcije.
Osim toga što se prilagođavao pejzažu, dizajn studija David Chipperfield Architects vođen je i dimenzijama i tehničkim zahtevima umetničkih dela iz kolekcije.
Stepenasti krovni pejzaž omogućava maksimalno prirodno osvetljenje sa severne strane u galerijama, dok prostrani raspored volumena omogućava optimalnu cirkulaciju posetilaca.

Vrt skulptura smešten iza zgrade
Par vizuelnih prikaza unutrašnjosti takođe je otkriveno na sajtu londonskog studija, iz kog navode da će muzej sadržati i biblioteku, istraživački centar, kao i fleksibilne galerijske prostore.
Osim toga, predviđeni su i restoran, prodajni prostor i niz spoljnih ambijenata koji su „integrisani u formu zgrade“. Među spoljnim sadržajima biće uspostavljen i vrt skulptura smešten iza zgrade.

Muzej savremene umetnosti, izuzetno ogroman i sterilan prostor sa malim brojem eksponata, u sred sume pored Bledskog jezera. Deluje kao preskupa izvedba krcenja i betoniranje sume, a ne kao nesto korisno za bilo koga, sem za Fondaciju koja ce sebi nesto ostaviti u amanet.
Neka me ispravi neko, ali deluje kao nepotreban dodatak tom prelepom pejzazu.