Jugoslav Janjić kao učesnik konferencije BuildUp 2025: Horekatura
Intervju, Izdvojeno

„Estetika ne može biti ispred tehnologije“ – iskustva Jugoslava Janjića u projektovanju hotela

Iskustva iz projekata za Four Seasons, Hilton, Marriott i druge lanca hotela Jugoslav Janjić podeliće na konferenciji BuildUp 2025.

Od presudnog značaja za ceo proces projektovanja u hotelijerstvu je dobra i pravovremena organizacija, izbor kvalitetnog hotelskog operatera i projektanta sa odgovarajućim iskustvom, kaže za Gradnju arhitekta Jugoslav Janjić, vlasnik i upravljački partner beogradskog biroa DA DizajnArhitektura, kao i jedan od učesnika konferencije BuildUp 2025. 

Ovom prilikom, Jugoslav Janjić otkriće vam zbog čega smatra da hotelski kompleksi spadaju u kategoriju najsloženijih arhitektonsko-inženjerskih zadataka što je upravo tema konferencije koja će odražati 23. oktobra u Crowne Plazi.

Pročitajte još na Gradnja.rs:

Plavi horizonti u Crnoj Gori

Urbani kontekst sa jasnom porukom

Vaš biro DizajnArhitektura postoji gotovo tri decenije i realizovao je veliki broj različitih projekata. Kada je reč o hotelima, šta biste izdvojili kao najznačajnije iskustvo do sada?

Godine 2011. smo počeli da radimo na projektu Plavi Horizonti u Crnoj Gori za Investitora QD-Qatary Diar. Hotelski kompleks je projektovan u standardu hotelskog lanca Four Seasons. Nakon toga su usledila iskustva na novim projektima sa drugim renomiranim operaterima – Iberostar, Intercontinental, Marriot, Hilton, Accor, Hyatt.

Radili ste na kompleksnim projektima u Beogradu, poput višespratnica koje kombinuju stanovanje sa spa i dodatnim sadržajima. Šta su ključni kriterijumi pri projektovanju ovakvih objekata da bi privukli korisnike?

Finalni proizvod – predmet prodaje – u rezidencijalnim kompleksima je stambena jedinica. Funkcionalnost i marketinška pozicija, po kriterijumu prodaje, je od presudne važnosti. Sa druge strane, urbanistička postavka sa definisanim „humanim“ zonama, kao i orijentacija sa vizurama je takođe izuzetno bitna.

Hyatt u Novom Sadu

Osećaj sigurnosti, ekskluzivnosti kompleksa i prostora za garažiranje je hronični nedostatak stambenih blokova iz prethodnog perioda.

Blizina reke, jezera, mora, centra grada, gradskih parkova utiče presudno na prodajnu vrednost. Kreiranje urbanog konteksta sa jasnom porukom je veoma bitno jer budući stanovnici imaju potrebu da se identifikuju sa ambijentom u kome će živeti.

Dodatni sadržaji kao što su bazen, teretana, vrtić, su motiv za pozitivnu odluku budućeg kupca. Osećaj sigurnosti, ekskluzivnosti kompleksa i prostora za garažiranje je hronični nedostatak stambenih blokova iz prethodnog perioda.

Prateće discipline za dobar finalni proizvod

U hotelijerstvu i ugostiteljstvu često se govori o balansu između estetike i funkcionalnosti. Kako vi pristupate tom balansu u projektima koje radite?

Hotelski kompleksi, po svojoj funkcionalnoj, tehnološkoj i infrastrukturnoj složenosti, uz bolnice, spadaju u kategoriju najsloženijih arhitektonsko-inženjerskih zadataka. Svaku od pojedinačnih celina – ulazni deo sa recepcijom, restorani, konferens, spa & pool & gym, smeštajni deo sa sobama i apartmanima, kancelarije, garaža, tehničke prostorije sa složenim inženjerskim sistemima – treba projektovati sa odgovarajućim predznanjem i iskustvom.

U inicijalnoj faziprojektovanja  nikako ne treba stavljati „estetske“ kriterijume u prvi plan u odnosu na „tehnološku“ postavku.

Saradnja sa hotelskim operaterom podrazumeva praćenje i saglasnosti kroz čitav proces počev od koncepta do usvajanja uzoraka za svaku od pojedinačnih arhitektonsko-enterijerskih i inženjerskih disciplina. Projekti pratećih disciplina – kao što su tehnologija kuhinja i barova, spa & pool, lighting design, landscape, artwork , AV-IT (conference ) i slično – neophodni su da bi se dobio kvalitetan finalni proizvod.

Koje su najčešće greške u projektovanju objekata ove vrste koje kasnije mogu da investitora skupo koštaju tokom realizacije?

Od presudnog značaja za ceo proces je dobra i pravovremena organizacija, izbor kvalitetnog hotelskog operatera i projektanta sa odgovarajućim iskustvom. S obzirom na tehnološku složenost i kompleksnu organizaciju projekta, u inicijalnoj fazi nikako ne treba stavljati „estetske“ kriterijume u prvi plan u odnosu na „tehnološku“ postavku, kaže Jugoslav Janjić koji će podeliti svoja iskustva na konferenciji BuildUp 2025.

Jugoslav Janjić kao učesnik konferencije BuildUp 2025: Horekatura

BuildUp 2025: Arhitektura ugostiteljstva

Arhitektura ugostiteljstva tema je konferencije BuildUp 2025, koja se 23. oktobra održava u beogradskom hotelu Crowne Plaza u organizaciji portala Gradnja.

Konferencija BuildUp 2025: Horekatura okupiće najznačajnije aktere iz oblasti arhitekture, hotelijerstva i investicija u ugostiteljski sektor. Reč je o najvećem regionalnom događaju posvećenom arhitekturi ugostiteljstva, čiji je cilj da poveže stručnjake, predstavi najnovije trendove i otvori diskusiju o budućnosti HoReCa industrije.

Broj karata je ograničen, stoga ne propustite priliku da rezervišete svoje mesto na vreme.

Više informacija potražite na sajtu BuildUp, a karte možete nabaviti putem sajta Tickets.

Izabrali smo za vas...

Postani deo Gradnja zajednice

Najnovije vesti s našeg portala svakog petka u vašem sandučetu.

Dizajn enterijera

Srodni tekstovi

Ostavite odgovor

Obavezna polja *