Marina Dorćol: Obaloutvrda, recirkulacija i pontoni umesto privezišta
Kupci veću vrednost vide u uređenoj obali, šetalištima i parkovima nego u pristaništu namenjenom luksuznim jahtama.
Nakon dobijanja građevinske dozvole, radovi na izgradnji prve faze projekta Marina Dorćol, u okviru koje se grade 263 stana, napreduju po planu. Pored stambenih jedinica, projekat obuhvata i niz infrastrukturnih rešenja koja imaju dugoročan značaj za ovaj deo grada – od nove obaloutvrde do sistema zaštite od poplava i recirkulacije vode.
Nedavno smo za portal Gradnja.rs razgovarali sa menadžerom razvoja projekta Đorđem Lukićem, koji je detaljno predstavio bezbednosna i tehnička rešenja projekta. On je tada istakao da je nova obaloutvrda projektovana da štiti od poplava ne samo naselje Marina Dorćol, već i širi deo Dorćola, što projektu daje značaj i van njegovih parcela.
Pročitajte još na Gradnja.rs:

Recirkulacija vode i očuvanje ekosistema
Poseban segment odnosi se na rešenje za unutrašnji deo marine. Kako bi se sprečilo zadržavanje stajaće vode i neprijatni mirisi, predviđen je sistem pumpi za stalnu cirkulaciju. Reč je o pažljivo projektovanom procesu kojim se obezbeđuje svežina vode, ali i očuvanje biljnog i životinjskog sveta u reci.
Pontoni kao javni prostor
U fazi razrade projekta kreirana je ideja da se odustane od privezišta za jahte i da se umesto njih uvedu pontoni namenjeni svim Beograđanima. Time bi bio zadržan koncept otvorenog naselja i izbegnut negativan uticaj privezišta na životnu sredinu.
Pontoni bi služili za šetnju, odmor i rekreativne aktivnosti, čime obogaćuju obalu i doprinose urbanom životu Dorćola. Detalji ovog rešenja ne mogu se u potpunosti sagledati na renderima, ali u prodajnom paviljonu kroz virtuelnu prezentaciju posetioci mogu da prošetaju naseljem i dožive kako će izgledati buduća marina.

Do sada je prodato 40% stanova prve faze, dok je završetak radova planiran za tri godine.
Osim obaloutvrde i pontona, projekat obuhvata i nove biciklističke i pešačke staze, kao i parkovske površine koje povezuju kompleks sa gradom. Time Marina Dorćol ne funkcioniše kao izolovan blok, već kao deo javnog prostora Beograda.
Kako tržište reaguje?
Iako je bilo zainteresovanih koji su se raspitivali o mogućnosti zakupa vezova i parkiranja jahti ispred stanova, većina kupaca pozitivno reaguje na odluku da se odustane od privezišta. Veću vrednost vide u uređenoj obali, šetalištima i parkovima nego u pristaništu namenjenom luksuznim jahtama. To potvrđuje i činjenica da je do sada prodato 40% stanova prve faze, dok je završetak radova planiran za tri godine.

Ovo je jedan od najlepsih i najboljih projekata u Beogradu. Ovakvi projekti menjaju lice grada i ja se nadam da ce ovakvih projekata biti sto vise duz obale, idealno bi bilo da celokupna obala Save i Dunava od Obrenovca do Smedereva bude uredjena poput Marine Dorcol
Onda površno posmatrate projekat i nasedate na šarenu lažu. Znači voleli biste da objekti uz priobalje potpuno zazidaju sve gradove?
Slazem se. Ja mislim da bi trebalo do granice da budu sve marine dorcol duz obala reka, da stranac cim udje u Srbiju shvati o koliko naprednom narodu se radi kad su u pitanju urbanizam i arhitektura. xD