Ljubica Bigović i novi enterijer Hotela Osijek | Render: A4 Studio
Intervju

„Budžet je najveći neprijatelj dobrih projekata“ – Ljubica Bigović na BuildUpu 2025

Arhitektkinja iz A4 studija o tome zašto dizajn mora pratiti funkciju i kvalitetnu uslugu u hotelima i restoranima.

“Ako ugostitelji žele da zadrže goste i da im se gosti stalno vraćaju, moraju razmišljati na duže staze i nuditi kvalitetnu uslugu. Lepi i dizajnerski uspešni enterijeri ne moraju po pravilu biti uspešni u poslovanju”, kaže za Gradnju arhitektkinja Ljubica Bigović, jedna od osnivača beogradskog biroa A4 studio i učesnica konferencije BuildUp 2025.

A4 studio je multidisciplinarni studio okrenut ka projektovanju i dizajnu enterijera i eksterijera u oblasti arhitekture rezidencijalnih, poslovnih i ugostiteljskih objekata, među kojima su i hoteli 7 Rooms, Capital i Marquise u Beogradu, Apart hotel na Jahorini, kao i velik broj restorana i barova, čineći je idealnim sagovornikom na temu arhitekture ugostiteljstva.

Pročitajte još na Gradnja.rs:

Crveni petao | Render: A4 Studio

Budžet – veliki neprijatelj dobrih projekata

Koji sadržaji su se u vašoj praksi pokazali kao najatraktivniji za hotele i ugostiteljske objekte – šta zaista privlači gosta da se zadrži duže?

Svi sadržaji koji doprinose dobrom osećaju u prostoru su privlačni i atraktivni. Kada su mali gradski hoteli u pitanju, gde se ljudi kratko zadržavaju, akcenat je na lepo dizajniranim sobama sa udobnim i lepim nameštajem, kvalitetnom rasvetom i materijalima, dobrom i kvalitetnom opremom. Kod velikih hotela tu su dodatni sadržaji za odmor i rekreaciju, zatim interesantni barovi, više restorana u okviru hotela, vinske sekcije, cigarette bar…

U ugostiteljskim objektima to je čitav set osećaja od vizuelnih, taktilnih, akustičnih do osećaja pravilne prozračnosti prostora i izmene vazduha. Ako ugostitelji žele da zadrže goste i da im se gosti stalno vraćaju, moraju razmišljati na duže staze i nuditi kvalitetnu uslugu. Lepi i dizajnerski uspešni enterijeri ne moraju po pravilu biti uspešni u poslovanju.

Kakadu Deli | Render: A4 Studio

Trudimo se da kroz seriju sastanka sa investitorom pravilno definišemo projektni zadatak i na taj način smanjimo pogrešna očekivanja na minimum.

Šta je najveći izazov kada je reč o dizajniranju tih sadržaja – da li je to budžet, prostor ili očekivanja investitora?

Jako je bitno imati jasan koncept i tip gostiju kojima je hotel/ugostiteljski objekat namenjen. Kada definišemo buduće korisnike, iskristališu se sadržaji koje smatramo da su atraktivni i privlačni.

Izazovi su svaki put drugačiji i što su kompleksniji to iz nas izvlače maštovitija rešenja. Trudimo se da kroz seriju sastanka sa investitorom pravilno definišemo projektni zadatak i na taj način smanjimo pogrešna očekivanja na minimum.

Ali izazov koji je nama najmanje drag i veliki je neprijatelj dobrih projekata jeste budžet.

Mane koje postaju prednosti

Možete li navesti primer iz vaše prakse gde je dobro osmišljen sadržaj značajno doprineo poslovanju hotela ili restorana?

Ono što doprinosi dobrom poslovanju sa arhitektonskog stanovišta su uvek dobro osmišljeni, fluidni prostori – funkcija prvenstveno. Razmišljamo o svakom korisniku, o kretanju osoblja i o svakoj potencijalnoj situaciji koja se dešava u prostoru.

Često se desi da su prostori izazovni organizaciono ili da imaju nepovoljne ulazne parametre – betonska platna ili instalacije koje ne možemo pomeriti, malu spratnu visinu, loš položaj glavnog ulaza koji ne može da se menja i niz drugih otežavajućih okolnosti.

Rešenja takvih prostora su nam na kraju najdraža i izazivaju najviše oduševljenja kod investitora. Nešto što su evidetno bile mane u startu pokušavamo u krajnjem rešenju da postanu prednosti.

Restoran Matilda | Render: A4 Studio

Potrebno je ispoštovati dizajn a zatim i kvalitetno izvesti radove, koristiti kvalitetne materijale, voditi računa o izvođenju detalja jer to pravi razliku i utiče na atraktivnost.

Koje su najčešće greške koje se prave prilikom osmišljavanja i projektovanja hotelskih sadržaja, a koje kasnije utiču na njihovu funkcionalnost ili atraktivnost?

Hoteli su najčešće na skupim lokacijama i jako je bitan svaki kvadrat prostora koji je rentabilan i donosi novac. U funkcionalnom smislu glavni propusti odnose se na nedovoljnom prostoru za servisne prostorije, kancelarije, magacine, male ulazne zone, nedostatak kvalitetne komunikacije…

Jako insistiramo na tome i ukazujemo na potencijalne probleme u procesu projektovanja, ali potvrdu naših tvrdnji dobijemo tek kada hoteli budu u upotrebi. To se najčešće dešava sa malim hotelima implementiranim u gusto izgrađenim jezgrima.

U smislu atraktivnosti, greške se odnose isključivo na smanjivanje budžeta tj. kada se projekat ne sprovede do kraja kako je zamišljeno. Pre svega, potrebno je ispoštovati dizajn a zatim i kvalitetno izvesti radove, koristiti kvalitetne materijale, voditi računa o izvođenju detalja jer to pravi razliku i utiče na atraktivnost.

Kompromisi mogu da se prave samo do jedne granice.

Kafeterija | Render: A4 Studio

BuildUp 2025: Arhitektura ugostiteljstva

Arhitektura ugostiteljstva tema je konferencije BuildUp 2025, koja se 23. oktobra održava u beogradskom hotelu Crowne Plaza u organizaciji portala Gradnja.

Konferencija BuildUp 2025: Horekatura okupiće najznačajnije aktere iz oblasti arhitekture, hotelijerstva i investicija u ugostiteljski sektor. Reč je o najvećem regionalnom događaju posvećenom arhitekturi ugostiteljstva, čiji je cilj da poveže stručnjake, predstavi najnovije trendove i otvori diskusiju o budućnosti HoReCa industrije.

Broj karata je ograničen, stoga ne propustite priliku da rezervišete svoje mesto na vreme.

Više informacija potražite na sajtu BuildUp, a karte možete nabaviti putem sajta Tickets.

Izabrali smo za vas...

Postani deo Gradnja zajednice

Najnovije vesti s našeg portala svakog petka u vašem sandučetu.

Dizajn enterijera

Srodni tekstovi

Ostavite odgovor

Obavezna polja *