„Srbiji nedostaju hoteli s dušom“ – Nikola Milović na BuildUpu 2025
Nikola Milović ističe da su održivi hoteli, uklopljeni u prirodu i zasnovani na lokalnim resursima, recept koji Srbija još nije dovoljno iskoristila.
Hotelska ponuda u Srbiji poslednjih godina beleži značajan rast, a najveći adut domaće ugostiteljske industrije jeste bogata tradicija i autentičnost koja se može kreativno reinterpretirati u savremenom kontekstu. Hoteli, prema njegovom viđenju, treba da budu više od mesta boravka – brendovi koji gostima pružaju iskustvo koje pamte.
Ovo za Gradnja.rs ističe Nikola Milović, stručnjak za marketing i komunikacije u ugostiteljstvu, koji karijeru trenutno razvija kao Head of Marketing & Communications u beogradskom hotelu The Bristol.
Pročitajte još na Gradnja.rs:
Šta gosti mogu da očekuju u novom izdanju hotela The Bristol? Na koje je sve načine napravljen spoj između bogate tradicije i savremenog luksuza?
Ljubitelji arhitekture su već mesecima, otkako hotel posluje pod novim imenom lanca The Bristol Belgrade, znatiželjni da vide na koji način su sprovedeni koncepti, završni radovi i kreativne ideje kada je eksterijer i enterijer ovog novog proizvoda u pitanju.
Na restauraciji elemenata secesije i art nuvoa radilo je 16 umetnika, tako da sa ponosom mogu reći da je prvi utisak upravo zadovoljstvo kada posetioci shvate da ovaj arhitektonski dragulj sija spojem dobrog nasleđa i moderne izvedbe.
Unutrašnjost je posvećena pažljivo biranim detaljima, posebnom enterijerskom izrazu koji odiše modernošću upakovanom u vintidž mašnicu, sa pažnjom usmerenom na osvetljenje, mirise, cveće, stajling, muziku… na sve elemente koji oblikuju utisak za sva čula.

Hoteli su više o mesta boravka – oni su brendovi koji gostima pružaju iskustvo koje pamte.
Kako biste ocenili trenutnu hotelsku ponudu u Beogradu i Srbiji? Koji su naši najjači aduti kada je reč o hotelijerstvu?
Svakako, godine iza nas donele su razvoj i podizanje lestvice usluge, dizajna, dolaska stranih lanaca, stvaranja lokalnih brendova i potvrdu značaja koji ova grana industrije ima.
Poslovnih hotela, u kojima gost samo prespava i zadovolji potrebu za prenoćištem tokom poslovnog puta, ima sasvim dovoljno. Međutim, hoteli koji posvećuju pažnju iskustvu, personalizaciji, dodatnoj vrednosti, emociji i pričanju priče – prisutni su, ali još uvek nedovoljno.
Naša lokalna ponuda, tradicija i iskustvo predstavljaju najveći adut i nepresušan izvor inspiracije kada je reč o osmišljavanju novih koncepata zasnovanih na starim vrednostima. Dovoljno je pronaći nešto autentično, na šta se niko do sada nije oslonio ili nije iskoristio na pravi način – i nova vrednost je stvorena, spremna da ostane.
Hotel mora da priča priču
Koji primeri savremenih hotela u Srbiji po vašem mišljenju pokazuju najbolju integraciju arhitekture, lokalnog identiteta i inovativnog dizajna?
Prožimanje lokalnog, vremešnog i proživljenog, davanje nove forme i novog života starom lusteru, intarziji, parketu, umetničkom delu, vintidž detalju ili vitražu – to je nešto što ne može krasiti svaki novi proizvod, ali mora biti deo prakse svakog koji ima korene u prohujalim decenijama. Po mom mišljenju, ne samo da je šteta, već i nedopustivo imati takvo blago, a ne iskoristiti ga na pravi način.
U tom duhu sam i birao hotele u kojima sam radio – bilo da je reč o Moskvi, Metropolu ili Square Nine, koji je sve to stvorio od temelja. Priča koju zidovi takvih hotela prenose za mene je imperativ, ali i kriterijum pri izboru hotela kada privatno putujem.
Pored hotela, raduje me da vidim da, uglavnom, ruska zajednica čuva naše nasleđe i kombinuje ga sa savremenim industrijskim dizajnom – bilo da je to ćilim na zidu, stari pregradni zid sa unikatnim tapetama ili arhitektura brutalizma u kuli Geneks.

Srbiji nedostaju minimalistički hoteli
Koje trendove u projektovanju hotela u Srbiji prepoznajete kao dominantne i gde očekujete najveće inovacije u narednim godinama?
Čudi me bojazan od korišćenja oprobanog recepta koji su neki planinski hoteli već primenili, po ugledu na komšijske primere iz Hrvatske, Slovenije i Mađarske – a to su minimalistički hoteli.
Potpuno uklopljeni u prirodu, održivi, bez komercijalne ponude koja obeležava naše poznate planinske destinacije – bez diskoteka, prodavnica – suština je u samom hotelu. Ponuda je osmišljena tako da se potpuno uklapa u okruženje, ostvaruje saradnju sa lokalnim dobavljačima, servira domaće proizvode, dok je umetnost lokalizovana, a ambijent na prvi pogled daje gostu do znanja u kom delu Srbije se nalazi – kaže Nikola Milović, panelista konferencije BuildUp 2025.

BuildUp 2025: Arhitektura ugostiteljstva
Arhitektura ugostiteljstva tema je konferencije BuildUp 2025, koja se 23. oktobra održava u beogradskom hotelu Crowne Plaza u organizaciji portala Gradnja.
Konferencija BuildUp 2025: Horekatura okupiće najznačajnije aktere iz oblasti arhitekture, hotelijerstva i investicija u ugostiteljski sektor. Reč je o najvećem regionalnom događaju posvećenom arhitekturi ugostiteljstva, čiji je cilj da poveže stručnjake, predstavi najnovije trendove i otvori diskusiju o budućnosti HoReCa industrije.
Broj karata je ograničen, stoga ne propustite priliku da rezervišete svoje mesto na vreme.
Više informacija potražite na sajtu BuildUp, a karte možete nabaviti putem sajta Tickets.
